10 numara sıkıntı

10 numara sıkıntı
Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Genel Başkanı Fevzi Apaydın, 10 numara yağın hiçbir zaman yakıt olmadığını ifade ederek, "Şoför esnafı yol boyu satılan 10 numara yağ kullanmak zorundadır. Yoksa iş alıp yola gitmesi mümkün değildir.

Bunun için ne pahasına olursa olsun, aracı yansa da, canı yansa da, cebi yansa da onu kullanmak zorundadır" dedi

Apaydın, 10 numara yağ diye satılan yakıt üzerinde çok uzun süredir durduklarını ve bu konuyu Maliye Bakanı'na götürdüklerini söyledi. Yağın kimyasal bileşiminde neler olduğunu bilemediklerini ve yol boylarında tenekelerle 10 numara yağ diye satıldığını kaydeden Apaydın, "Sanayici 10 numara yağı araçlarda, iş makinelerinde veya hidrolik aksamlar kullanmaktadır. Hiçbir zaman 10 numara yağ yakıt değildir. Bu dışarıda ithal edilen ve boya sanayisinde kullanılan 10 numara yağ kimyasal malzemelerle yakıta dönüştürülüyor ve yağ adı altında satılıyor. Federasyon olarak bunu soruyoruz. 'Bu bir yakıt türü ise benzinliklerde ve pompalarda neden satılmıyor?' Bu 10 numara yağ, yol kenarlarında bir sektör oluşturmuş. Meyveciler, marketçiler ve herkes bunu satabiliyor. Bu konuda bir netice alınmış değil" dedi.

REKABET ŞANSI AZALIYOR

Türkiye sadece 10 numara yağın kaçak olarak satılmadığını ve bunun yanında kaçak mazotunda bulunduğunu ifade eden Apaydın, "Geniş TIR filo sahipleri gemilerle gelen mazotu kullanmaktadırlar. Türkiye'de bugün 3-3.5 TL arasında motorin satılırken, bunlar ÖTV'siz mazot kullanmaktadırlar. Kendi araçlarında da yakıt olarak kullanıyorlar. Dolayısıyla Türkiye'de C2 yetki belgesi olmayıp karayolunda yolcu taşıyan araçlar bundan mahrum kalıyor. Rekabet şansı azalıyor. C2 yetki belgesi haiz olanlar ise ucuz mazot alıp, yurt dışında gelen araçlarla ne kadar yük varsa taşıyorlar. Bunu önlemek için müracaatlarımız yaptık. Sarp'da 2.2 TL'ye mazot alanlar depolarını doldurup geliyorlar. Oradan Anadolu'ya gelen ne kadar yük ve yolcu varsa alıp geliyorlar. Bu işte korsan taksicilik gibi kaçak mazotçuluk var. Akaryakıtçılık var. Benzin pompalarında ne otobüs nede kamyon görmek mümkün değil. Bunlar yol boyundaki yağları kullanıyor. C2 yetki belgeli TIR'lar dışarıdan aldıkları ucuz yakıtla Türkiye'de taşımacılık yapıyorlar. Bunun önlenmesi konusunda hükümete defalarca başvurduk. Bugüne kadar bir mesafe alınmış değil. Bununla ilgili PÜİS'e bağlı bayilerde çaresiz durumda" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum