100 yıllık proje gün sayıyor
1880 yılında ortaya atılan Ovit Tünel Projesi, tam 12 yıl sonra rüyadan uyanıyor. Temel atma törenine Başbakan R. Tayyip Erdoğan'ın yanısıra çok sayıda bakanın da katılması bekleniyor.
TÜRKİYE'NİN en büyük, dünyanın ise 3. büyük tünelinin temeli 13 Mayıs günü Rize'nin İkizdere İlçesi'nde atılacak. Temel atma töreni öncesi ise hazırlıklar başladı. Başbakanlık Osmanlı Arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti'nin kalkınma planında zamanın Bayındırlık Bakanı Hasan Fehmi Paşa tarafından ortaya atılan Rize-Erzurum Karayolu ve tüneli projesi 132 yıl sonra gerçekleşmek üzere. Tamamlandığında Türkiye'nin en büyük, dünyanın 3. büyük tüneli olacak olan Ovit Tüneli'nin 13 Mayıs'ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından temeli atılacak.Toplam 14 bin 700 metre uzunluğunda çift tüp olarak yapılacak olan Ovit Tüneli 2000 metre rakımdaki İkizdere'nin Sivrikaya Köyü'nün Ovit Zirvesi'ne en yakın yerinden açılmaya başlanacak. Başbakan Erdoğan'ın katılacağı temel atma töreni için Sivrikaya Köyü'ndeki arazi üzerinde hummalı bir çalışma görülüyor. Birçok iş makinesi ve aracın çalışma yaptığı alanda tünel ihalesini alan firmanın kalıcı şantiyeler kurduğu gözlendi. Başbakanın temelini atacağı ve birçok Bakan ile Milletvekilinin katılacağı Türkiye'nin en büyük tüneli 4,5 yılda tamamlanacak.Rize sınırlarında kalan Ovit Dağı Geçidi, kar yağışının durumuna göre genellikle Kasım ile Nisan ayları arasında ulaşıma kapalı kalıyor. Yolun 12 ay boyunca ulaşıma açık tutulabilmesi için mevcut 260 kilometrelik Rize-Erzurum Karayolu'nun İkizdere ile İspir arasındaki Ovit Dağı'nın tünelle geçilmesi uzun yıllardır planlanıyordu. Bu tünelden ayrı olarak Hortik Tüneli, Güneyce Tünelleri'nin yapılmasıyla çevre yolları ile Rize-Erzurum arası 40 kilometre kısalacak, zaman bakımından 3 saatlik süre de 1,5 saate inecek. Yol üzerindeki bu 3 tünelin uzunluğu yaklaşık 50 km. olacak.Öte yandan, 2012 bütçesine Ovit Dağı tüneli için 50 milyon lira ödenek ayrıldığı, sadece tünelin maliyetinin 600 milyon lira olduğu, bağlantı yolları, kavşaklar ve diğer yapılması planlanan yollar ile toplam maliyetin 1,5 milyar lirayı bulacağı belirtildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.