112'Yİ ARAYIP 'DERTLEŞELİM' DİYORLAR

112'Yİ ARAYIP 'DERTLEŞELİM' DİYORLAR
SAMSUN 112 İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Barış Çankaya, gelen aramaların yüzde 70'nin asılsız, gereksiz ihbar ya da sapıklık amaçlı olduğunu söyledi.

Dr. Çankaya, asılsız ihbarların yanı sıra "Kedim hasta, sevgilimden ayrıldım, canım sıkıldı, muhabbet edelim" gibi talepler ve kadın personele sözlü taciz amaçlı çağrıların da geldiğini dile getirdi.

Samsun 112 İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Barış Çankaya, 112 hattına gelen asılsız ihbar, gereksiz çağrı, sapıklık ve taciz amaçlı aramaların Komuta Kontrol Merkezi'nde görev yapan personeli olumsuz yönde etkilediğini söyledi. 112'ye günde yaklaşık 5 bin çağrı geldiğini belirten Dr.Çankaya, "Günde ortalama ambulansımız 350 vakaya gidip hasta taşıyor. Bunun dışında hasta nakilleriyle ilgili hastaneler ve personel arasında aramalar yapılıyor. Bunun dışında kalan aramaların yaklaşık yüzde 70'lik kısmı ise asılsız ihbarlar, gereksiz aramalar, görev dışı talepler yada taciz amaçlı aramalar" diye konuştu.

'CANI SIKILAN ÇOBANLAR DA ARIYOR'

112'yi sadece rahatsız etmek için arayan kişilerin olduğunu ifade eden Dr. Barış Çankaya, "Cep telefonu şirketleri telefonunun çalışıp çalışmadığını test etmek için arıyorlar. Köylerde çobanlar, canları sıkılınca arayabiliyorlar. Bunun dışında 'Kedim hasta ambulans gönderin. Sevgilimden ayrıldım, dertleşelim. Canım sıkıldı muhabbet edelim. Karnım ağrıyor, belim ağrıyor helikopter gönderin' diyerek arayanlar var. Bayan personelimize yönelik sapıklık ve taciz amaçlı arayanlar oluyor. Sadece küfür edip telefonu kapatanlar var. Bir de gerçek vaka varmış gibi arayan gerçek iletişim numarası ve adres bilgisi verip ambulansın olay yerine gitmesini sağlayan kişiler var. Ambulansımız olay yerine gittiğinde hasta bulamayıp geri geliyor. Aslında hayali bir olay anlatılmış. Öğrenciler de okullardaki ankesörlü telefonlardan arayıp kendilerince oyun oynuyorlar."

'GERÇEKTEN İHTİYACI OLANLAR MAĞDUR OLUYOR'

Gelen gereksiz ihbarların komuta ve kontrol merkezinde vardiya sistemiyle çalışan personelin moral ve motivasyonunu düşürdüğünü belirten Dr. Çankaya, "112 psikolojik destek hattı değil. Vatandaşlarımızın bu tür taleplerine cevap veremeyiz. Yapılan bu gereksiz çağrılar 112'ye gelen çağrı yükünü artırıyor. Gerçekten ihtiyacı olanların mağdur olmasına neden oluyor. Vatandaşlarımızın 112'yi sadece acil sağlık ihtiyaçları için araması gerekli" diye konuştu.

Dr. Çankaya, 112 Komuta ve Kontrol Merkezi'nde 10 personelin gelen çağrılara cevap verdiğini kaydederek, "31 istasyonda 49 ambulans ve 493 personelle kent genelinde ambulans hizmeti veriyoruz. Şehir içinde vakaya ulaşma süremiz 6- 8 dakika, kırsal bölgede ulaşma süremiz ise ortalama 23 dakikadır. Standart süreden çok daha önce biz vakaya ulaşıyoruz" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.