1980 Model araçlar hurdaya
İçişleri Bakanlığı ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu tarafından düzenlenen "Trafik Güvenliğinde Şoförlük Mesleği ve Eğitimi" konulu sempozyum, 27 Şubat 2008 Çarşamba günü saat 10.00'da Kızılcahamam'da gerçekleştirilecek. Sempozyum ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Apaydın, ABD ve AB ülkelerinden farklı olarak Türkiye'de yük taşımacılığının yüzde 90'nı, yolcu taşımacılığının ise yüzde 95'inin karayoluyla yapıldığını ifade etti. Türkiye'nin etrafı denizlerle çevrili olmasına rağmen
denizyollarından yeterince yararlanılamadığını kaydeden Apaydın, "Şoförün trafik konusunda eğitimli olması, bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı olabilmesi trafik güvenliğini doğrudan etkilemektedir. Şehir içi ve şehirlerarası yolcu ve yük taşımasında ve uluslararası yük ve yolcu taşımasında, öğrenci ve işçi servis araçlarının kullanımında çalışan şoförlerin oranı yüzde 80'dir. Yüzde 20'si ise araç mal sahipleridir. Hizmetleri sınırsız olup insanoğlunun doğuşundan ölünceye kadar olan sürede hep şoför vardır"
dedi.
1964 yılından 2005 yılına kadar yürürlükte kalan 507 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Kanunu'nda "Geçimini sınırlı olarak kamyonculuk, otomobilcilik ve şoförlükle temin eden kimselerin" meslek odalarına üye olabildiklerini de belirten Fevzi Apaydın, "21 Haziran 2005 tarihinde yürürlüğe giren 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu ile geçimini şoförlük yaparak sağlayanların federasyonumuza bağlı meslek odalarındaki kayıtları silinmiş, bu düzenlemeyle şoförlerimiz esnaflıktan çıkarılarak
işsiz, sosyal güvencesiz ve eğitimsiz bırakılmıştır. İstatistiki olarak 2005 yılından sonra trafik kazalarında meydana gelen artışların bu uygulamadan kaynaklandığını ileri sürmek herhalde yanlış olmaz. Çünkü, odalarımız tarafından mensuplarına verilen trafikle ilgili eğitimlerden bu arkadaşlarımız yararlanamamışlardır" dedi.
60. hükümetten ve Sanayi ve Ticaret Bakanı'ndan konuya çözüm bulmalarını da isteyen TŞOF Başkanı Apaydın, "Şoförlerimizin yasa kapsamına tekrar alınmasını ve ellerinden alınan tüm mesleki ve sosyal haklarının iade edilmesini istiyoruz" şeklinde konuştu.
Türkiye'nin araba mezarlığına döndüğünü de söyleyen Apaydın, "Yasayı destekliyoruz. 1972 model ve daha yaşlı çekici, kamyon ve otobüslerin esnaftan ücret karşılığı toplanması önemli gelişmedir. Ancak 1980 model araçlarda bu kapsama alınmalıdır" dedi.
(BK-NÇ-Y)