2014 yılında lükse 224 milyar Euro harcandı
Lüks tüketici sayısı 15 yıl içinde 140 milyondan 350 milyona çıkarken, lüks tüketim harcamalarının yüzde 50’sini tüketicilerin ülkeleri dışında yaptıkları harcamalar oluşturuyor. Aksesuarlar 2013-2014 arasında yüzde 4 ile hem en hızlı büyüyen, hem de toplam lüks harcamasının yüzde 29 ile en büyük payını oluşturan ürün kategorisi oldu.
Küresel lüks mallar endüstrisinin önde gelen danışmanlık şirketi Bain & Company, İtalyan Lüks Mal Üreticileri Federasyonu Fondazione Altagamma işbirliği ile hazırladığı Küresel Lüks Tüketim Malları İlkbahar Raporu’nun sonuçlarını açıkladı. 2014’ü yüzde 3 büyüyerek 224 milyar Euro ile kapatan küresel lüks tüketim malları pazarının, 2015 yılında yüzde 2-4 büyüyeceği belirtildi. Son 20 yılda perakendede 3 trilyon Euro’nun üzerinde satışın gerçekleştirildiği lüks tüketim pazarında, harcamaların yüzde 50’si tüketicilerin ülkeleri dışında yaptıkları harcamalardan sağlanıyor. Harcamaların yüzde 30’unu ise sadece Çinliler gerçekleştiriyor.
Lüks ayakkabı harcamalarının toplam satışlar içerisinde en iyi performansa sahip olarak ilk sırada yer aldığı belirtilen raporda, mücevherde canlılık yaşandığı ancak saat satışlarının durgun olduğu ifade edildi. Rapora göre, dünya üzerindeki lüks tüketicisi 140 milyondan 350 milyona çıktı. Türkiye’de lüks tüketim malları pazarının küresel trende paralel şekilde ilerleyeceğini belirten Bain & Company Türkiye Yönetici Ortağı Serhan Nadir, "Özellikle bayan aksesuarları lüks tüketim malları pazarımızın büyümesine yüzde 15-20 arasında katkı sağlayacak." dedi.
AVRUPA LÜKS MALLAR PAZARI 2015’E İYİ BAŞLADI
Raporu değerlendiren Serhan Nadir, Avrupa pazarının özellikle de Amerikalı ve Çinlilerin yurt dışında yaptığı lüks harcamalarının yardımıyla 2015’e iyi başladığını belirtti. Güney Avrupa’da toparlanma süreci devam ederken, Batı Avrupa’nın iyi bir performans gösterdiğine dikkat çeken Serhan Nadir, "Rusya’nın ve Rusların tüm dünyadaki harcamalarındaki azalma iyileşme göstermezken, pazarın bu yıl içinde sabit kurlarla yüzde 3 ila 5 büyümesi bekleniyor. Amerika kıtasına bakıldığında ise reel olarak 2015 için belirlenen yüzde 1 ila 3’lük büyüme oranının 2014’e oranla düşüşe girdiği görülüyor. Güçlü doların turizm harcamaları üzerindeki olumsuz etkisiyle ortaya çıkan bu durum, iç harcamalarla kısmen telafi ediliyor." diye konuştu.
TÜRKİYE’DE LÜKS PAZARI BAYANLAR BÜYÜTTÜ
Nadir, "Orta ve üst gelir gruplarının yanı sıra turizm yoluyla ülkemize gelen küresel tüketicilerin Türkiye pazarına 2015’te de iyi bir büyüme getireceğini öngörüyoruz." dedi. Serhan Nadir ayrıca uzun vadede Türkiye’de lüks tüketim malları pazarının küresel trende paralel şekilde daha yavaş ancak daha istikrarlı bir şekilde büyüme göstereceğini belirterek, "Aksesuar çok önemli bir unsur. Özellikle bayan aksesuarları Türkiye’de lüks tüketim malları pazarının büyümesine yüzde 15-20 arasında katkı sağlayacak." diye konuştu.
JAPONYA LÜKS TÜKETİM HARCAMALARINDA EN HIZLI BÜYÜYEN ÜLKE
Japonya’nın Çinli tüketicilerin lüks tüketim harcamalarında yaşadığı çıkışlardan faydalandığına dikkat çeken Serhan Nadir, şunları aktardı:
"Japonya, sabit kurlarla yüzde 5-7 olarak tahmin edilen büyüme rakamları ile lüks tüketim pazarındaki saltanatını devam ettiriyor. Buna mukabil, 2014’te KDV’deki artış tüketiciler üzerinde olumsuz etki yaratarak tüketimin yavaşlamasına yol açtı. Çin’deki bölgesel turizm hareketlerinden etkilenen Asya pazarı 2015 için yüzde -1 ila 1 arasında değişmesi beklenen büyüme oranları ile durgun bir tablo çiziyor. Kişisel lüks mallar pazarının en hızlı büyüyen ulusu olma özelliğine sahip Çinli tüketicilerin desteğiyle Tayvan ve Güney Kore olumlu bir performans gösterirken, Hong Kong ve Macau zayıflayan turizmden negatif etkileniyor. Çin anakarasında, hem harcamalara getirilen kısıtlamalar, hem de tüketicilerin indirimli satışlar ve yurt dışından alışveriş yapmayı tercih etmeleri nedeniyle oluşan fiyat odaklı harcama eğilimlerine bağlı olarak, reel rakamlarla yüzde 2-4 civarında bir düşüş bekleniyor." CİHAN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.