4 milyar TL'lik Ramazan kumanyası pazarı
Kurumsal şirketlerin ve işadamlarının Ramazan'da önemli kaynak ayırdığı kumanya paketi sektöre ek ticaret hacmi kazandırıyor. Ramazan'ın sıcak havalara denk gelmesiyle paketlerde ürünlerin bozulmasından endişe eden hayırseverler, hediye çekine yönelse de özellikle yardım derneklerinin kumanya paketlerine talebi devam ediyor. Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGFD) Başkanı Şemsi Kopuz, her Ramazan'da yüz binlerce gıda kumanyası hazırlandığını ve buradaki ek ticaret hacminin 3-4 milyar lira aralığında gerçekleşeceğini beklediklerini söyledi. Yardım amaçlı hazırlanan paketleri tercih ederken güvenilirliğe dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayan Kopuz, nerede üretildiği belli olmayan, üzerinde üretim izni olmayan ya da tarihi geçmiş ürünler konusunda tüketiciyi uyardı: "Gıda güvenliğini tehdit eden bu durumun önüne ancak bilinçli tercihler yaparak geçebiliriz, bu halk sağlığının korunması ve kayıt dışı ile mücadele etmek adına son derece önemlidir." Fiyatları düşürmek için leblebilik nohut, renk vermeyen salça, bozuk makarna gibi insan sağlığını tehdit eden kalitesiz ürünlerle gündeme gelen kumanyalara karşı uyanık olunması gerektiğini belirten uzmanlar, "Belki biraz daha fazla para vereceksiniz ama yardımınız amacına ulaşacak." diye konuşuyor. Kumanyalardan son iki yıldır peynir ve sucuk gibi bozulabilecek ürünleri çıkardıklarını belirten İtina Gıda Satış Pazarlama Sorumlusu Nuri Kef ise, "Bu ürünler soğuk hava zinciri kırıldığı anda bozulabiliyor. Kumanya paketinin içinde sıcaktan bozulan peynir diğer ürünleri de etkiliyor. Dolayısıyla bu tür ürünlere artık yer vermiyoruz." dedi. "Geçtiğimiz yıl 84 bin paket hazırlamıştık. Önceki yıl bu rakam 74 bin civarındaydı. Bu yıl çeşitli yardım derneklerinin talepleriyle birlikte sayının daha da artmasını bekliyoruz." bilgisini veren Kef, kumanya paketi fiyatının 37 liradan başladığını dile getirdi. Sekiz gün sonra başlayacak Ramazan ayına hazırlık yapan marketlerde de kumanyalar raflardaki yerini aldı.
GIDAYA ZAM YAPILMAYACAK
Ramazan'ın yaklaşmasıyla birlikte gıda fiyatlarında artış olup olmayacağı tartışmaları da yeniden başladı. Global ölçekte hammadde fiyatlarında yaşanan önemli ölçüdeki artışa rağmen sanayici olarak gıda ve içecekte zam yapmadıklarını belirten TGFD Başkanı Kopuz, aksine bazı ürünlerde düşüş olacağını söyledi. Bir önceki aya göre fiyatlardaki en önemli düşüş ana harcama grupları arasında yüzde 3,42 gibi bir oranla gıda ve alkolsüz içecek göze çarpıyor. Tereyağı, tavuk eti ve süt de yüzde 2'ye yakın ucuzluk yaşanırken, domates, kabak, taze fasulye, patlıcan ve patates gibi ürünlerde bu oran yüzde 8-47 arasında değişiyor. Şemsi Kopuz, kırmızı ette de fiyatların dengeye kavuştuğunu belirtti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.