4 yerli otomobil geliyor
Bunlardan ilki bu hafta Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'ün de katıldığı törenle başlayacak olan Hyundai i20 üretimi olacak. Hyundai Assan, İzmit fabrikasında makyajlı i20 modelinin üretimine geçiyor. Otomobil, şirketin ihracattaki büyük silahı olacak. Üretilecek i20'lerin yüzde 80'i Avrupa pazarlarına gönderilecek. i20, yan sanayiyle birlikte Türkiye'de toplam 100 milyon dolarlık yatırımla Mayıs 2010'dan bu yana üretiliyor. Geçen yıl 73 bin 11 i20 üretilirken bunun 61 bin 780 adedi ihraç edildi. Fransa'nın devrik Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'ye rağmen Oyak Renault'da kalan Clio 4 yatırımı haziran ayında üretime dönüşüyor. Bugüne kadar 100'den fazla deneme üretimi gerçekleştiren şirket, Renault Başkanı Carlos Ghosn'un seri üretim için onay vermesiyle birlikte son sürat çalışmaya başlayacak. Oyak Renault, Clio 4'ten yılda 180 bin adetten fazla üretmeyi hedefliyor. Clio 4, dünyada ilk olarak eylülde düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı'nda sergilenecek. Yeni modelin Clio 3'e göre çok daha farklı versiyonları olacak. Aracın iç mekânında bilgi ekranı vazifesini görecek 7 inç büyüklüğünde dokunmatik tablet de yer alacak. Oyak Renault, Megane'ın facelift üretimine de haziran ayında başlayacak. Makyajlı Fluence ise eylülden itibaren Bursa fabrikasındaki bantlardan inecek. Ford Otosan, 1 milyar doların üzerinde yatırımla ortaya çıkaracağı modellerinin seri üretimine yıl ortasından itibaren başlıyor. Transit Custom'ın kısa ve orta şasi van, kombi ile kombi van versiyonları olacak. Şirket, yeni modeliyle 30 yeni pazarı daha keşfedecek. Halihazırda 60 ülkeye ihracat yapan yerli üretici, Tourneo Custom'la ihracat pazarlarını 90'a yükseltecek. Avustralya, Yeni Zelanda gibi ülkelere girecek. Ford Otosan, Tourneo Custom ve Transit Custom'dan yılda toplam 120 bin adet üretmeyi planlıyor. Efsane model Transit de 2013'te yenilenecek. Şirket, yeni Transit'ten 170 bin adet üretecek. Toyota, 1994-2006 yılları arasında Adapazarı fabrikasında ürettiği Corolla modelini 2013'te yeniden üretmeye başlayacak. Şirket, 150 milyon Euro yatırımla 11'inci jenerasyon Corolla'yı Adapazarı'nda üretecek. Auris modelinin üretimi ise İngiltere'ye kaydırılacak. Fabrikaya 400 yeni eleman alacak olan şirketin üretimi de 200 bin adede dayanacak. Toyota, 300 bin Corolla üretmişti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.