AnadoluJet hedef büyüttü

AnadoluJet hedef büyüttü
AnadoluJet Bölgesel Uçuşlar Sorumlusu Sami Alan, AnadoluJet'in 2 ay gibi kısa sürede yüzde 87 doluluk oranına ulaştığını belirterek, "Yıl sonunda 2 milyon yolcu hedefimizi aşacak gibi görünüyoruz" dedi.

Alan, yaptığı açıklamada, AnadoluJet'in, yolcuya sunulan ilave servislerin yalınlaştırılmasıyla elde edilen maliyet avantajının, bilet ücretlerine yansıtılarak daha geniş halk kitlesinin hava ulaşım hizmetinden yararlanabilmesi amacıyla geliştirilen ve yeni bir iş modeliyle yapılandırılan farklı bir ticari marka olduğunu ve 2 ayda çok yol kat ettiğini ifade etti. Ankara'nın konumuna yakışır şekilde Anadolu şehirleri arasında var olan uçuş ağını yaygınlaştırarak ve uçuş sıklığını artırarak tüm Anadolu'ya
cazip ücretlerle güvenli, hızlı ve zamanında uçuşlarla hizmet ürettiklerini ve yaklaşık 2 ayda yüzde 87 doluluk oranı yakaladıklarını belirten Alan, "2 ay gibi kısa sürede yüzde 87 daha fazla yolcu taşıdık. Yüzde 87'lere varan doluluk oranını bulduk ve zamanında kalkış oranı yüzde 85 gibi yüksek bir rakamda. THY'nin istatistiklerine ulaştık ve birçok kalemde geçtik. Daha önce bu hatlarda 100 birim taşıyorsak, şu anda 187 birim taşıyoruz. Her gün yeni yolcular ekleniyor" dedi.

YILDA 2 MİLYON YOLCU
AnadoluJet'in yıllık hedefinin 2 milyon yolcu olduğunu, ancak 2 aylık talep değerlendirildiğinde bu hedefin aşılacağına dikkat çeken Alan, "Normalde AnadoluJet'in bulunduğu hattan yıllık 1,2 milyon yolcu taşınıyor. Şimdi 2 milyon yolcuyu bulacağız ve geçeceğiz gibi gözüküyor. Bunu yaklaşık 2 ay boyunca AnadoluJet'e gelen taleplerden görüyoruz. Amacımız daha ucuza daha kaliteli ve daha çok yolcu taşımak. Diğer firmalar gibi hiçbir zaman kısa vadede çok büyük kar gütmüyoruz" diye konuştu. Petroldeki fiyat artışının bilet fiyatlarına yansımayacağını, vatandaşların AnadoulJet'le birlikte daha ucuza taşınacağını vurgulayan Alan, şunları kaydetti: "Şu aşamada bilet fiyatlarında artış olmayacak. Biz başka maliyet tasarruflarını güdeme getirdik. 150 koltuklu Boeing 747-400 uçaklarımızı 166 koltuğa çıkardık. İkram için gerekli alanları söktük, yer kazandık ve ağırlık hafiflettik. İkram konseptimiz değiştiği için, ikramın kendi maliyetlerinden ziyade, ikramın uçağa yüklenmesiyle oluşan zaman kayıplarını giderdik. THY'de 1 saatlik yerdeki süreyi, 35 dakikaya çektik. Bu kalan zamanda da uçağı havada tutuyoruz. Böylece uçağı daha fazla kullanmış, yolcu
taşımış oluyoruz."