Analitik düşünmede gerilerdeyiz

Analitik düşünmede gerilerdeyiz
TIMSS 2011 raporuna göre Türkiye matematik ve fen alanlarında başarı seviyesini arttırıyor

Ancak aynı artış uluslararası alanda sağlanamıyor. Özellikle matematikte öğrencilerin analitik düşünme becerileri zayıf.

TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Başarı Değerlendirmesi) 2011 sonuçları dün sabah açıklandı. Hollandalı kurum IEA'nın, Boston Kolej'in Lynch Eğitim Fakültesi işbirliğiyle düzenlediği TIMSS raporu, 2011 yılı eğitim verilerine göre yapıldı. 50'den fazla ülke, bölge ve eyalet değerlendirmeye katıldı. 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen alanlarındaki başarıları ölçüldü. 2007'deki değerlendirmeye kısmen katılan Türkiye, 2011'de ilk kez TIMSS'te Sistematik Uluslararası Değerlendirme ve Karşılaştırma'ya alındı. Buna göre, Türkiye matematik ve fen alanlarında önceki yıllara göre başarı elde etse de, aynı başarı artışı uluslararası alanda sağlanamadı. Birleşik Arap Emirlikleri'nin gerisinde kalan Türkiye, Lübnan'ın ise bir basamak üstünde. İlk sıraları ise Singapur, Güney Kore ve Tayvan gibi ülkeler paylaştı. Raporun Türkiye sonuçlarından bazı başlıklar şöyle:
- Eğitim kademelerimiz yükseldikçe başarımız artıyor. Özellikle matematik değerlendirmesinde 4. sınıf öğrencilerinin fen ve matematik alanlarında 8. sınıflara göre başarıları daha düşük.
- Her iki alanda da hem 4, hem de 8'inci sınıflarda ortalama doğru cevap oranımız uluslararası ortalamaların altında.
- Kız çocukları matematikte daha başarılı. 8. sınıfa giden ve TIMSS matematik değerlendirmesine tabi tutulan Türk kız çocukları, erkeklerden yaklaşık 9 puan daha fazla aldı. (Kızlar 457 puan, erkekler 448 puan.) 4. sınıflara bakıldığında ise arada bir puan fark olduğu görülüyor. Kızlar 470, erkekler ise 469 puan aldı.
- Sorular analitik çözümlemeler gerektirmeye başladığı zaman çocuklar en kolay, dört işlemle cevap verilecek sorulara dahi doğru cevap veremiyor. Bilgiyle analitik düşünme becerileri arasındaki bağın zayıf olduğu görülüyor. Doğru soruyu cevaplamak için o bilgiyi hangi analitik boyutta değerlendireceği bağını kuramıyor. Analiz kabiliyetimiz zayıf.

TIMSS 2007 ve 2011 raporlarını inceleyen Karşılaştırmalı Küresel Eğitim Politikaları Uzmanı Gökhan Yücel, Türkiye sonuçları ile ilgili şu yorumu yaptı: “2007'de 8. sınıf matematik başarı puanımız 432, 2011 değerlendirmesinde ise 452. Fen'de 2007'de 454 puan, 20011'de 463 puan almışız. Buna göre sınavın yapıldığı tarihte ortaöğretimden liseye geçiş için yapılan hazırlığın TIMSS 8. sınıfların başarısını arttırdığını söyleyebiliriz. Buna üniversite hazırlık psikolojisi dahi etki ediyor olabilir. Kendi içimizde başarıda gözle görülür bir artışımız var ancak bu artışı uluslararası karşılaştırmada gösteremiyoruz. Ayrıca bu sonuçların özellikle planlayıcılar tarafından çok iyi değerlendirilmesi gerekiyor. Bunun için gerekirse, bu sınavlarda iyi not alan ülkelerdeki uygulamalarda olduğu gibi özel birimlerin oluştu-rulması şart.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.