AZ PROBLEM ÇOK TİCARET...
“Bu sefer pastanın büyük dilimini biz alalım” diyen Çuhacı, İran ile başlayan yeni sürecin iyi yönetilmemesi halinde fırsat değil tehdit olacağını belirtti.
İran’ın nükleer programıyla ilgili olarak Birleşmiş Milletler’in daimi üyesi beş ülke ve Almanya arasında yapılan müzakerelerin sonuç vermesiyle, İran üzerindeki ambargolar kalktığını anımsatan Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Başkanı Rahmi Çuhacı Avrupa Birliği’nin İran petrolünü alması üzerindeki engelin ve İran’ın ticaret ve bankacılık sektörlerine getirilen sınırlamaların kalktığına dikkat çekti. Sürecin Türkiye tarafından iyi yönetilmesini isteyen Çuhacı “İran bizim için bir fırsat olduğu kadar tehdit de olabilir” dedi.
Rahmi Çuhacı: “Bu sefer pastanın büyük dilimini biz alalım”
"PASTANIN BÜYÜK DİLİMİNİ BİZ ALALIM"
İran’ın sadece Türkiye için değil tüm dünya ülkeleri için önemli bir ticaret ortağın olduğunu belirten Çuhacı, 2010 yılında Tebriz İrtibat Ofisini açan TÜGİAD üyelerinin ambargolar sebebiyle ticaret yapmakta çok zorlandıkları ve bu sebeple temsilciliğin pasif kaldığını anımsattı. Ambargoların kalkması ile engellerin de kalktığını belirten Çuhacı, “İran’da temsilciliğimizi yeniden canlandırmak için çalışmalara başladık” dedi. TÜGİAD’ın İran temsilciliği, Türkiye ve İran arasındaki ticari ilişkileri, Türk işadamlarının İran’daki yatırımları ve potansiyel işbirliği alanları gibi konuları değerlendirecek. Çevre ülkelerde yaşanan sıkıntılı döneme dikkat çeken ve Türk İşadamlarının Türkiye ve İran arasındaki ticarette önemli roller üstlenmesini öngören bir aksiyon planı üzerinde çalıştıklarını belirten TÜGİAD Başkanı Çuhacı: “Türkiye, bölgedeki gücünü iyi yönetmeli ve komşu ülkeler arasındaki ticarete de yön vermelidir. Bu sefer pastanın büyük dilimini biz alalım” dedi.
“İran’da Girişimcilik Kültürünü Aşılayacağız”
TÜGİAD’ın sivil toplum örgütlenmesi konusunda sahip olduğu tecrübeden faydalanarak, bölgede yerleşik genç işadamları ve üst yöneticileri içine alacak bir Genç Girişimciler Derneği kurulması için ön çalışmaların başladığını ifade eden Çuhacı “İran ve Türkiye arasındaki ticari ilişkilerin pekiştirilmesi adına sosyal bir görev de üstlenmeye hazırız. İran’da girişimcilik kültürünü aşılayacağız.” dedi. Türkiye’nin İran’a ihracatının 2015’te 3.7 milyar dolar, ithalatının ise 6 milyar dolar olduğunu ifade eden Çuhacı hedefin 2017 yılına kadar dış ticaret hacminin 30 milyar dolara çıkarılması olduğunu söyledi. “Bu bölgede yaşayan işadamları ve resmi temsilcilerin ortak vizyonu Türkiye ile karşılıklı dostluk ve işbirliği. Bu mesaj çok net. Bize düşen görev bu bölgede hak ettiğimiz şekilde lider olmaktır” diyen Başkan Çuhacı, İran ile “az problem, çok ticaret” stratejisinin benimsenmesi gerektiğini belirtti.
"Bir Tehdit Olabilir”
İran’ın günlük petrol üretiminin ortalama 300 bin varil artması durumunda petrol fiyatlarının daha da düşmesinin ve İran’ın küresel mali sistemin içinde yeniden yer almasının etkilerini değerlendiren Çuhacı; ambargoların kalkmasıyla ortalama yüzde 5 büyüme sağlaması durumunda İran’ın güçlü bir aktör durumuna geleceğini söyledi. TÜGİAD Başkanı Çuhacı “Güçlenen İran’ın gerek çevre ülkelerle gerekse de Avrupa ülkeleri ile ticari ilişkilerini sağlamlaştırmaya çalışması coğrafyada bir İran-Türkiye rekabetine neden olabilir. Böylesi bir durumda Avrupa’ya ciddi ihracat yapan Türkiye’nin yerini bazı pazarlarda İran’ın alması ihtimaller arasındadır. Dolayısıyla bu süreç iyi yönetilmelidir. Aksi takdirde İran bir fırsattan ziyade bizim için bir tehdit olabilir” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.