Bakkallara müjde!

Bakkallara müjde!
Sabancı Holding 10. yılında İndirim marketi DİA-SA büyüme çalışmalarına bakkalları da ortak etmeyi planlıyor

Böylelikle DİA-SA "Bayim ol, sen de kazan ben de" teklifini sunacak. Türkiye'de 10'uncu yılını dolduran Sabancı Holding'in perakende kanalındaki indirim marketi Diasa, franchise ile büyümeye odaklandı. Diasa Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, bakkaldan franchise'ına dönen işletme sayısının 40'a ulaştığını söyledi. Yılın ilk çeyreğinde satışları yüzde 19 artırdıklarını belirten Somoza, 675 olan mağazalarına bu yıl içinde 300 mağaza ekleyeceklerini, bu mağazaların 378'inin franchise olacağını ifade etti. Somoza bayiler sayesinde satışları yüzde 30 artırdıklarını ifade etti.

BÜYÜYEN İKİNCİ ÜLKE

İlk çeyrekte 60 mağaza açtıklarını, toplam mağaza sayısı olarak Diasa'nın Dia dünyasında ikinci ülke olduğunu belirten Somoza, Türkiye'nin satışlarda ise üçüncü sırada yer aldığını önünde ise sadece İspanya ve Portekiz'in olduğunu belirtti. Bu büyümeden hareketle Dia'nın Türkiye'ye üç yıl içinde 140 milyon TL yatırım yapmayı planladığını dile getiren Somoza, yeni yatırımlarla birlikte açılacak mağazalarda 3 yıl sonunda bin 595, mağaza için istihdam edilen kişi sayısının da 5 binin üzerine çıkacağı belirtildi.

KAPIMIZ HERKESE AÇIK

Bakkalların en büyük rakibi olarak gösterilen indirim marketlerinin bakkalları dönüştürmesinin iki taraflı fayda sağlayacağına değinen Somoza, böyle bir uygulamanın hayata geçtiği takdirde kendileri için çifte fırsat yaratacağını ifade etti. Sektörde böyle bir dönüşümün beklendiğine dikkat çeken Somoza, "Bu birçok Avrupa ülkesinde hayata geçirilen bir uygulama ve çok da başarılı oldu" dedi. Son dönemde Diasa mağazası açmak için yaklaşık 50 bakkaldan talep aldıklarını belirten Somoza, "kapımız herkese açık" şeklinde açıklama yaptı.