"Banka komisyon ve masrafı geri ödesin!"
KOMİSYON ÖĞRETMENİ HAKLI BULDU
Konya Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir öğretmenin bankadan çektiği krediye istinaden komisyon ve masraf adı altında kesilen toplam 400 liranın iadesine karar verdi. Öğretmen Şamil Özkan (37), bir bankadan 2009 yılında 10 bin liralık tüketici kredisi çekti.
TÜKETİCİYE İADE EDİLMESİ KARARI VERİLDİ
Özkan, çekilen krediye istinaden komisyon ve masraf adı altında toplam 400 lira kesildiğini öğrenince durumu Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na bildirdi.Yapılan incelemelerin ardından Heyet, ''Komisyon ve dosya masrafı adı altında alınan ücretlerin karşılığının bulunmadığı, bu miktarın bankanın kredi verilirken yaptığı mutat işlemlere yönelik olduğu anlaşıldığından, sözleşmede yer alsa da miktarlar açıkça sözleşmede yazılmadığından dolayı haksız şart söz konusu olup, bu ad altında alınan toplam 400 liranın tüketiciye iade edilmesi'' şeklinde karar verdi.
PARAYI GERİ ALMAYA DEĞİL HAKLILIĞINI İSPATLAMAYA ÇALIŞTI
Şamil Özkan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çektiği krediden komisyon ve masraf adı altında 400 lira kesildiğini belirtti. Özkan, parayı ödemek zorunda kaldığında banka yetkililerine, ''Bu nasıl pahalı bir dosyaymış ki, 400 lira yapıyor'' diye tepki gösterdiğini anlattı.Mart ayında Selçuklu Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na şikayetini ilettiğini kaydeden Özkan, kesilen paranın geri iade edileceğini öğrendiğinde çok mutlu olduğunu dile getirdi.Kararın kesinleştiğini vurgulayan Özkan, ''Haksız yere benden ve birçok tüketiciden dosya masrafı alındı. Açıkçası ben verdiğim paranın peşinde de değildim. Kararı maddi değil, hukuki açıdan bir zafer olarak görüyorum'' diye konuştu.Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç ise bankalar tarafından yapılan bu tür kesintilere tüketicilerin dikkat etmesi gerektiği uyarısında bulundu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.