baumax Türkiyede ilk defa Samsun da

baumax Türkiyede ilk defa Samsun da
Yapı marketi devi bauMax, Türkiye pazarına girecek, 2019'a kadar 1 milyar euro yatırım yapacak

8 ülkede, toplam 143 marketi ve 10 bin çalışanıyla faaliyet gösteren Avusturyalı dev yapı marketi bauMax Türkiye'ye geliyor! Türkiye'deki ilk mağazasını, 25 milyon euro yatırımla 3 Mart 2010'da (yarın) Samsun'da açacak olan bauMax Orta ve Güneydoğu Avrupa ülkelerinde yapı market sektöründe pazar lideri. Türkiye bauMax'ın yatırım gerçekleştirdiği en büyük ülke olacak ve Samsun'daki mağaza Karadeniz Bölgesi'ndeki en büyük yapı marketi olacak. Samsun'un ardından 2010 yılı içinde İstanbul ve İzmit'te de mağaza açacak olan bauMax, 2019 yılına kadar faaliyet gösterdiği en büyük ülke olan Türkiye'de 50 market açarak 1 milyar euro yatırım yapmayı planlıyor.


Dünyada 8 farklı ülkede 143 marketi ve 10 bin çalışanıyla faaliyet gösteren Avusturyalı yapı
marketi devi bauMax, Türkiye pazarına Samsun'da açacağı mağazayla adım atıyor. 25 milyon
euro yatırım yapılan bauMax Samsun mağazası, Karadeniz Bölgesi'ndeki en büyük yapı
marketi olma özelliği taşıyor. bauMax, faaliyet göstereceği en büyük ülke olma özelliğine
sahip ülke olan Türkiye' de, orta vadede Ankara'nın batısında 30 farklı noktada 600 milyon
euro, 2019 yılına kadar 1 milyar euro yatırım yapmayı planlıyor. Samsun mağazasının
ardından 2010 yılı sonuna kadar İstanbul ve İzmit'te de bauMax mağazaları açılacak.
14.000 m² satış alanı ile bauMax Karadeniz Bölgesindeki en büyük yapı market olacak. Girdiği her ülkede lokal tedarikçileri mutlaka destekleyen bauMax, Samsun marketindeki ürünlerin yüzde 65'ini Türkiye'den sağlıyor. bauMax Türkiye, 2009 yılında iyi işbirliği içinde olduğu
tedarikçilerinden diğer bauMax ülkelerine satılmak üzere, toplam 8 milyon euro'ya ulaşan
ürün alımı gerçekleştirdi.

1976 yılında Avusturya'da kurulan bir aile şirketi olan bauMax, daha sonra uluslararası
pazarlara açılmış olan bir aile şirketi. Orta- ve Güneydoğu Avrupa ülkelerinde yapı market
sektöründe Pazar lideri olan bauMax, Avusturya'da yüzde 26 pazar payına sahip ve bir yıl
içerisinde tüm marketlerde yaklaşık 50 milyon müşteriye hizmet veriyor.
bauMax'ın yatırım yaptığı ülkelerin arasına 9. ülke olarak Türkiye'nin de katılması ile şirketin
faaliyet gösterdiği alan orta ve güneydoğu Avrupa'dan başlayıp Avrasya'ya kadar uzanmış
oluyor.

2010 yılında 8 mağaza

Marketlerinin 67'si Avusturya'da, 24'ü Çek Cumhuriyetinde, 14'ü Slovakya'da, 15'i
Macaristan'da, 3'ü Slovenya'da, 6'sı Hırvatistan'da, 4'ü Bulgaristan'da ve 10'u Romanya'da
bulunan bauMax'ın 1.4 milyar dolar olan 2009 cirosunun yüzde 55'i Orta ve Güneydoğu
Avrupa ülkelerinden sağlandı. bauMax 2010 yılında üçü Türkiye'de olmak üzere sekiz market
daha açmayı planlıyor. 2010 yılında Türkiye'de Samsun'dan sonra İzmit ve İstanbul'da,
Romanya'da Bükreş, Piteşti, Konstanta ve Güney Timisora'da ve Slovakya'da Bratislava'da
yeni bauMax mağazaları açılacak.

Sürekli düşük fiyat konsepti

Müşterilerine özellikle fiyat konusunda yüksek avantajlar sağlayan bauMax her zaman en iyi fiyatı garanti ediyor. Öyle ki bir müşteri başka bir yapı market ya da zincir mağazada aynı ürünü daha ucuz fiyata gördüğünde, bunu bauMax'a ibraz ederek aradaki fiyat farkının iki katını alabilecek. Bu bağlamda bauMax'ın Türkiye'deki en büyük hedeflerinden biri fiyat konusunda lider olmak. Hep ucuz en ucuz” sloganı ile müşterilere yapı, teknik, evim ve bahçem dünyalarına ait ürünleri en iyi fiyata sunan bauMax Samsun mağazasında evim ve teknik alanlarına ağırlık verecek. Bunun dışında İç Dekorasyon, Boya, Aydınlatma, Ev Tekstili, Fayans, Tesisat ve bunları gerçekleştirirken kullanılacak aletler yapı marketinde öne çıkan ürünler arasında yer alıyor.



Sosyal sorumluluk alanında önemli çalışmalara da imza atan bauMax, başarıyı sadece ekonomik kriterlerle değil aynı zamanda sosyal kriterlerle de ölçüyor. Bu bağlamda bauMax'ın günlük iş akışı içerisinde ağırlık verdiği konuların başında enerji tasarrufu sağlamaya yönelik tedbirler, çalışanların gelişimine yönelik tedbirler, modern sanat ve sosyal sorumluluğun geliştirilmesi gibi konular geliyor.


Topraktan ısı elde etme
Uzun yıllardır enerji tasarrufu konusunda da çalışmalar yürüten bauMax, her
bauMax marketinde tasarruflu aydınlatma kullanıyor ve yeni marketlerin
konumlandırılacağı alanlarda alternatif enerji kaynakları arayışına gidiyor. Bu bağlamda birçok
bauMax marketinde topraktan ısı elde etme sistemi kullanılıyor.
Bu sistem sayesinde her markette CO2 (karbondioksit) atığı yüzde 75 oranında
düşürülebiliyor. bauMax marketlerindeki tasarruflu aydınlatma sayesinde ise yüzde 30 enerji
tasarruf ediliyor. Bunların dışında bauMax lojistik sistemi, yılda 1 milyon kg CO2 atığı tasarruf
edecek şekilde tasarlandı.

Çağdaş sanata yatırım
Dünyada yaptığı çağdaş sanat yatırımlarıyla da tanınan ve Avusturya'da bulunan Essl Müzesi çerçevesinde çağdaş sanatı destekleyen bauMax, kurucusu ve bugünkü denetim kurulu başkanı, Prof. Karlheinz Essl ve eşi Prof. Agnes Essl 35 yılı aşkın bir süredir çağdaş sanat koleksiyoncusu olarak faaliyet gösteriyor. 2000 yılında Viyana yakınlarında Klosterneuburg'da açılan müzede şu anda Avrupa'nın en önemli özel koleksiyonları arasında sayılan 6 bini aşkın uluslararası çağdaş sanat eseri yer alıyor.

bauMax “İnsana Değer Programı”

Çalışanlarına yatırım yapma konusunu da çok önemseyen bauMax, bu alanda
yaptığı çalışmalarla iki kez “Avrupa'nın en iyi 100 işvereni” listesinde yer aldı. Çalışma
atmosferine özellikle önem veren bauMax, çalışanlarına kendilerini geliştirme olanağı ve de
uluslararası alanda kariyer imkanları sunuyor.
25 yılı aşkın süredir kendini engelli vatandaşlara destek olmaya adayan bauMax,
bulunduğu ülkelerde çeşitli kurumlarla ortaklığa giderek engelli vatandaşları destekleyici faaliyetler yürütüyor. Tüm mağazalarında 200'ün üzerinde engelli çalışanı bulunan bauMax bütün bu projelerin dışında üç yıl önce “Essl Sosyal Ödülü”nü hayata geçirdi. 1 milyon euro değerindeki bu uluslararası ödül, yoğun çabalar göstererek şahsi birtakım sosyal inisiyatifleri efektif ve başarılı bir şekilde yönetebilen kişilere veriliyor.

Uluslararası bir firma olarak girdiği her ülkede, ürün ve hizmet seçimini yaparken mutlaka ülkenin ve de bölgenin istek ve ihtiyaçlarını dikkate alan bauMax Türkiye'de fiyat ve de ürün çeşitliliği üzerine yoğunlaşıyor. İki yılı aşkın bir süredir geniş bir ekip ile müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak bir konsept yaratmak için çalışan bauMax Türkiye Genel Müdürü Jörg Bierlein ile İnşaat ve Pazardaki genişlemeden sorumlu PVN Genel Müdürü Remzi Bayoğlu, bu çalışmada öncü rol oynadılar.

bauMax Akademi

Kendi işini kendisi yapmak isteyenlere projelerinde en iyi desteği vermek için, bauMax akademi ilgilenen müşteriler için çeşitli kurslar düzenleyecek, ürün seçimleri ve uygulamalar konusunda destek olacak. Müşteriler yer döşemesi, boyama gibi konularda düzenlenecek kurslara katılabilecekler.


bauMax her ne kadar DIY (kendi yap!) felsefesinin öncülerinden bir yapı market olsa da, tamirat ve tadilat işleri ile kendisi uğraşmak istemeyenlere de markette vereceği hizmetlerle destek olacak. Müşteriler markete geldiklerinde istedikleri her türlü konuda onlara destek olacak uzman personeli bulacaklar. İsteyen müşteriler nakliye, montaj gibi işin profesyonelleri tarafından sunulan hizmetlerden faydalanabilecekler.

Ticari Dünya

Ustalar, işletmeler, müteahhitler gibi ticari müşteriler bauMax'ta sunulan Ticari Dünya kartından faydalanarak, kendilerine özel proje danışmanlarından destek alabilecekler. Ticari Dünya müşterilerinin kendilerine ait özel alanları olacak ve kasalardan işlerini daha hızlı halledebilecekler. İnşaat alanında danışmanlık almak isteyen müşteriler, yerlerinde ziyaret edilerek, proje bitimine kadar istedikleri danışmanlık hizmetini alacaklar.

Bilgi İçin
Gürsu Bahar Ünal / Ozan Öcal

Tel : (0212) 351 26 64 / Gsm: (0553) 485 05 92
Tel : (0212 351 26 57 / Gsm: (0555) 870 67 77