Canı yanmayan bilmiyor

Canı yanmayan bilmiyor
Samsunlu vatandaşlar tüketici hakları konusunda yeterli bilince sahip değil. Denge Gazetesi olarak vatandaşlar üzerinde yaptığımız araştırmada Samsunluların ancak bir üründen canı yanınca hakkını aramaya çalıştığı ortaya çıktı

Tüketici Hakları Kanunu, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemek amacıyla çıkarılmıştır. Peki, Samsunlular tüketici haklarını yeteri kadar savunuyor mu? Denge Gazetesi vatandaşlarla Tüketici Hakları üzerine yapmış olduğu halk röportajında vatandaşların Tüketici Hakları konusunda bilinçli olmadığını saptadı. Vatandaşların bu konu hakkındaki görüşleri ise şu yönde;

BAŞIMA GELİRSE GEREKENİ YAPARIM
Tüketici hakları konusunda haklarını yeteri kadar bilmediğini ifade eden Kübra Kanık,”Şimdiye kadar aldığım hiçbir üründe problem yaşamadım fakat başıma bir şey gelirse gereken araştırmayı yaparım ve hakkımı da sonuna kadar savunurum” dedi.

HAKKIMI SONUNA KADAR ARARIM
Bir kurumdan emekli olan Emin Karaçocuk adlı vatandaş ise şimdiye kadar, aldığı ürünlerle ilgili bir problem yaşamadığını fakat bazı satıcıların telefonla kampanya adı altında vatandaşları arayarak belli bir miktar alışveriş karşılığında hediye kazanma şansı kazandığımızı fakat hediye vermediklerini, vatandaşların da bu tip oyunlara gelmemesi gerektiğini dile getirdi. Karaçocuk, “ Ben haklı olduğum her konuda hakkımı ararım herkesin bu şekilde davranmasını tavsiye ediyorum” diye konuştu.

BÜYÜK ZARAR GÖRMEDİĞİM SÜRECE UĞRAŞMAM
İsmail Aytaçoğlu ise genellikle kıyafet konusunda veya büyük ve pahalı eşyalarda bir sorun yaşadığı takdirde tüketici haklarına başvurabileceğini ifade ederken şunları söyledi; “Rengi atmayacak kaliteli ürün almaya dikkat ederim. Çok pahalı ve büyük bir ürün almışsam ve bir sorun yaşamışsam bu durumda hakkımı ararım”

KALİTELİ ÜRÜN ALMAK BEDELİNİ ÖDEMEKLE SINIRLI DEĞİLDİR
Bir giyim mağazasında Mağaza Müdürlüğü yapan Aydın Apaydın toplum olarak tüketici hakları konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımızı ve ürün satın aldıktan sonra da bir takım kullanım koşullarını bilmek gerektiğini vurgulayarak şöyle konuştu; “Tüketici olma konusunda toplumumuzun konuya hakim olmadığını görüyoruz. Bu konuda gerek yazılı gerekse görsel basına, toplumu bilinçlendirmek adına çok iş düştüğüne inanıyoruz. Toplum olarak tüketici hakları konusunda bilinçli değiliz. Ben işim gereği bu konularda detaylı bilgiye sahip olduğum için yapmış olduğum gözlemlerde halkın aldığı ürünün kullanım koşullarını bilmediğini görüyoruz. Şunu unutmamak gerekir. Kaliteli ürün almak bedelini ödemekle sınırlı değildir. Ürünün kullanım koşullarını bilmeli, garanti koşullarını ve süresini iyi bilmeliyiz. Biz yıllardır bilinçsiz tüketiciyle mücadele ediyoruz. Tüketici, kendisine ürün karşılığında verilen fişi sadece vergi dairesinde kullanılıyor sanıyorlar. Oysaki fiş tüketicinin garantisi ve en büyük kanıt belgesidir.”
Mihriban KOÇAKER