ÇETİNKAYA, YENİ SİSTEMİ ANLATTI
LİSELER KALİTEDE EŞİTLENECEK
Yeni eğitim sisteminin adeta bir devrim niteliğinde olduğunu ifade eden Çetinkaya, "4+4+4 yeni eğitim modelinde öğrenciler Anadolu ya da Fen lisesine hazırlanmak zorunda kalmayacak. Çünkü tüm liselerde isteyen öğrenciler için Fen, Sosyal Bilimler, Matematik, Spor ve Müzik gibi ağırlıklı eğitim için paket dersler bulunacak. Her lise bir Fen Lisesi ya da Anadolu Lisesi seviyesinde olacak."dedi.
ZİHİNLERİ BULANDIRIYORLAR
4+4+4 eğitim sisteminde merak edilen tüm sorulara cevap verrerek sadece Denge'ye konuşan Çetinkaya,Eğitime başlama yaşı kaç?. Eğitimde kesintiler kademeli şekilde nasıl olacak?. 4+4+4 diğer ülkelerde uygulanması ne şekilde oluyor? Sistem değişikliğinde hükümetin hedefledikleri neler ? gibi merak edilen ne varsa bir bir açıkladı. 4+4+4 tartışmalarına da sert bir şekilde gönderme yapan Çetinkaya,''Son 9 yıldır atılan adımlar ortadadır. Ortaya atılanların hepsi yalan. Kör ideolojiyle zihinleri bulandırıyorlar. Biz buna izin vermeyeceğiz'' diye konuştu.
Eğitimde verilecek 6 kararla dershaneye ve sınava ihtiyaç ortadan kalkacak diyen Çetinkaya,'' Liseler ve üniversiteler kalitede eşitlenecek, lisede olgunluk sınavı olacak, özel okullar ve mesleki eğitim teşvik edilecek, üniversite sınavı randevuyla yapılacak. Eğitimde verilecek 6 radikal kararla dershaneye ve sınava ihtiyaç ortadan kalkacak. Yeni modelde dershaneler yasaklanmayacak ancak öğrencileri seçen ve eleyen sistem ortadan kalkacağı için dershaneye ihtiyaç da kalmayacak.''şeklinde konuştu. 4+4+4 ile ilgili Çetinkaya'nın yaptığı açıklamalardan öne çıkan başlıklar şunlar:
DÜNYADA Ki UYGULAMALARI
Bu kanun ile öngörülen eğitim sistemimizde; İlk 4 yıl ilkokul: Öğrencilerin çevreye duyarlılıklarını artıracak, becerilerini geliştirecek, sosyalleşmelerini sağlayacak ve temel yaşam kurallarını öğrenecekleri, zorunlu eğitim kademesi olarak tasarlanmıştır. İkinci kademe 4 yıl ortaokul: Bilgiye erişim ve bilgiyi kullanma amaçlı seçmeli derslerin alınacağı zorunlu bir kademe olarak tasarlanmıştır. Üçüncü kademe 4 yıl Lise olarak bilgiye erişim, bilgiyi kullanma, hayata ve bir üst öğrenim olan üniversite eğitimine hazırlanmak amacıyla zorunlu eğitimin üçüncü kademesi olarak tasarlanmıştır. Özellikle ikinci kademe yani ortaokullarda, öğrencilerin daha özgür bir birey olarak sivil toplum ve demokratik devlet anlayışı gereğince eğitim süreçlerinde özgür ve karar değiştirme hakkına sahip olmalarına fırsat vermektedir. Eğitim süresinin önemi kadar, öğrencilerin sistem içindeki programlarda ne şekilde ve hangi tercih değişikliği yapabilecekleri de en az o kadar önemlidir. Yeni düzenleme ile 4 yıllık ilköğretim, ortaokul ve liseler bağımsız oluşturulabileceği gibi ilkokullar ile ortaokulların bir arada ya da ortaokulların liselerle birlikte oluşturulmasına da fırsat verilmektedir. Ortaokullar; program bütünlüğü korunarak üst öğretim programlarının bütününe yönelik olarak fazla sayıda seçeneği barındırıp, lise öğrenim sürecinde yer alan programların tercih edilmesine fırsat verecek esneklikte tasarlanacaktır. Dünyada da temel dersler dışında bireylerin tercih, gelişim ve yeteneklerine uygun seçmeli derslerden oluşan, seçimlik ders programları uygulanmaktadır.
TERCİH DEVLETİN DEĞİL BİREYİN OLACAK
Ortaokullarda yani ikinci dört yıllık kademelerde Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal Bilgiler ve Yabancı Dil gibi temel dersler dışında seçimlik dersler ile lise eğitimi için altyapı oluşturulacaktır. Eğer öğrenci gelecekte imam hatip lisesi okumak istiyorsa bu program için gerekli olan seçmeli dersleri alabilecek ya da sosyal bilimler programına devam etmeyi istiyorsa yine seçmeli derslerden sosyal bilimler derslerini seçme hakkına sahip olacaktırMatematik, spor ya da güzel sanatlar yeteneği olan çocuklar çok erkenden tespit edilebilecek ve yönlendirilebilecektir. Ortaokullardaki temel dersler dışındaki seçimlik dersleri öğrencinin veya ebeveynin isteğine ve tercihine bağlı olarak alabilme esneklik getiriyoruz. Tercih devletin değil bireyin olacaktır. Böylece devlet bireylerin demokratik hak ve taleplerine sınırlama getirmeyecek aksine sağlanan esneklik ile bu hak ve taleplerine cevap verecektir.
OKULA BAŞLAMA YAŞI KAÇ OLACAK ?
Bu düzenlemeden önce okul öncesi eğitim kanunla zorunlu eğitim kapsamında olmamasına karşın, eğitim politika ve stratejimiz gereği idari zorunlulukla %11,1'den %67,33'e ulaştırılmıştır. Okul öncesindeki politika ve stratejimiz aynı kararlılıkla devam edecek ve okul öncesinde 2016 yılına kadar %100 okullaşma hedefimiz olacaktır. Kaldı ki dünyanın hiçbir ülkesinde okul öncesi eğitim zorunlu eğitim kapsamında değildir.Okul öncesi eğitim bugün olduğu gibi devlet okullarında ücretsiz ve özel okullarda verilmeye devam edecektir. Unutmamalıyız ki,hükümetimizin hedefi 2023 yılında mutlu ve kendine yeten bireyleriyle dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri olmaktır. Bunu sağlamanın en temel girdisi nitelikli insan gücümüzdür. Yeteneklerine göre eğitilmiş çocuklarımız gençlerimiz her alanda rekabet gücümüzü artıracak, ülkenin geleceğinin aydınlatacaklardır. Aslında konuşmamız gereken 4+4+4 değil bu eğitim dönemlerinin nasıl daha verimli hale getirileceği, bu eğitimin kalitesini arttıracak uygulamaların neler olabileceği konusu olmalıdır. Muhalefetin ve sivil toplumun gerçek katkısı bu olacaktır. Unutulmamalıdır ki, hükümetimiz ülkemizin geleceği açısından zor olanı seçmektedir. Yeteneklere göre eğitim meslek liseleri örneğinde gördüğümüz gibi kişi başına maliyeti hem daha yüksek bir eğitimdir, hem de uzun soluklu planlama yapmayı gerektirir. Biz ülkemizin ihtiyaçları için zor olana soyunuyoruz. Biz inanıyoruz ki bu ülkenin çocukları ve gençleri çok daha iyisine layıktır. Onların aklına, becerilerine güveniyoruz. Biz onlarla elbirliğiyle bu ülkenin geleceğini şekillendireceğiz. Anıl OLFAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.