Coca Cola'nın ilk yarı net karı
ORTADOĞUYU SALLADI
Türkiye, Ortadoğu, Orta Asya ve Pakistan'da 20 fabrika ve 9 bini aşkın elemanı ile faaliyet yürüten CCİ'nin CEO'su Damian Gammell, uluslararası operasyonların toplam satış hacmi, net satışlar ve FAVÖK içinde payının yüzde 32 dolaylarına geldiğini açıkladı.
Şirketin güçlü bir performans ortaya koyduğunu belirten Damian Gammell, satış gelirlerini artırmaya odaklı yönetimlerinin ve girdi maliyetlerinin bunda etkili olduğunu vurguladı.
Türkiye satış hacminin ikinci çeyrekte yüzde 4,5 büyüdüğünü aktaran Gammell, gazlı içecek ve yerinde tüketim ürünlerinde görülen güçlü artış ile ünite kasa başına satış gelirinin yüzde 8,6 arttığını bildirdi.
HERDAİM BİR NUMARA
Uluslararası operasyonların karlı bir biçimde büyüdüğünü anlatan Gammell, "Satış hacmi ikinci çeyrekte yüzde 26,5 büyürken, uluslararası operasyonların toplam satış hacmi, net satışlar ve FAVÖK içindeki payı ilk yarıda yüzde 32'ye dayandı." dedi.Coca Cocala İçecek'in senelik hedeflerini yakalama adına doğru yolda olduğunu savunan Gammell, şöyle devam etti:"Türkiye'de orta-tek haneli seviyede, uluslararası operasyonlarda ise orta-onlu seviyede olması beklenen satış hacmi artışının konsolide bazda çift haneli olmasını bekliyoruz. Ayrıca satış gelirlerinin büyümesinin satış hacminin büyümesini geçmesini beklemekteyiz. 2012 için ilk tahminimiz FAVÖK marjımızın yatay ya da olumlu gelişim göstermesi yönündeyken; ikinci çeyrek sonuçlarımız tüm sene içinde FAVÖK marjı iyileşmesi olacağına işaret ediyor. Bununla beraber, 2011 dördüncü çeyreğinde faaliyet karı artışının güçlü bir baz etkisi oluşturacağını biliyoruz."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.