DES' in araştırmasına göre 4+4+4 başarılı

DES' in araştırmasına göre 4+4+4 başarılı
DES'in 4+4+4 araştırmasına katılan velilerin yüzde 86,4'ü, 4+4+4 öncesinde çocuklarının iyi bir eğitim göreceğini beklemediğini söyledi



Fakat yüzde 86,4'lük kesimin yüzde 56,9'u okullar açıldıktan sonra 4+4+4 ile ilgili fikrinin değiştiğini belirterek, “İyi bir eğitim beklemiyordum, yanılmışım” dedi. Araştırmaya katılanlardan yüzde 74,2'si ise, yeni eğitim sistemi hakkında önceden bilgi sahibi olmadığını belirtti. Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES), 27 Ekim-3 Kasım tarihleri arasında '4+4+4 Yeni Eğitim Modeli Hüsran mı, Başarı mı?' başlıklı bir araştırma yaptı. 1.237 kişinin katıldığı araştırmaya göre, velilerin yüzde 74,2'si 4+4+4 yeni eğitim sistemi hakkında önceden bilgi sahibi olmadığını söyledi. Yüzde 86,4'lük kesim “Bu yıl okula başlayan çocuğunuzun 4+4+4 eğitim sistemi içinde nasıl bir eğitim göreceğini bekliyordunuz?” sorusuna, “İyi bir eğitim beklemiyordum” cevabını verdi. Bu soruyu yanıtlayanlara yöneltilen, “Okulların ilk devresinin kapanmasına az bir süre kaldı. Bugün 4+4+4 eğitim sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusuna ise, “İyi bir eğitim beklemiyordum, yanılmışım” cevabını verdi. Velilerin yüzde 46,8'i okula başlama yaşı olarak 60 ayı uygun bulurken, yüzde 59,3'ü Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in performansını beğendiğini söyledi.

DES Başkanı: Sorunlar çözüldü

Araştırmadan çıkan sonuçları değerlendiren DES Genel Başkanı Gürkan Avcı, yeni eğitim yılıyla birlikte uygulamaya giren 4+4+4 eğitim sistemine geçişte yaşanan bazı sorunların ve uygulamaya dönük aksaklıkların zamanla çözüldüğünü ve sistemin oturmaya başladığını söyledi. Avcı, sendikalarının önerisiyle 18. Milli Eğitim Şura kararı haline gelen 12 yıllık zorunlu eğitim sisteminin bazı yanlış uygulamalarına ve eksik noktalarına rağmen Türkiye'nin sorunlu eğitim sisteminin vazgeçilmezi olacağını söyledi. Yapıcı eleştirilerle 4+4+4'ü desteklemeye devam edeceklerini belirten Gürkan Avcı şöyle devam etti: “4+4+4 ile Türkiye, ihtiyaç ve şartları doğrultusunda demokratik, bilimsel ve pedagojik bir eğitim sisteminin altyapısını hayata geçirmiş olacak. Eğitim sisteminde cesur ve bir o kadar da kararlı devrimler gerçekleştiren Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in eğitim sistemini çağdaş ülkeler düzeyine ulaştırması için daha yeni ve daha büyük reformlar yapması gerekiyor.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.