Dünyaca ünlü Samsunlu marka

Dünyaca ünlü Samsunlu marka
Dede Hüseyin Sagun'un Samsun'dan hamsi avlayarak başladığı balıkçılığını, uluslararası boyuta taşıdıklarını anlatan torun Ahmet Tuncay Sagun,"Balıkçılık sektöründe kişi başına tüketimi 8.5 kg'dan 14 kg'a çıkarmayı hedefliyoruz."dedi.

Sagun ürünlerinin yüzde 70'ini 23 ülkeye ihraç ediyor. 110 milyon dolarlık ihracat gelirleriyle aynı zamanda Türkiye'nin en büyük su ürünleri ihracatçısı. 60 yıl öncesi.. Balıkçıların tek tek ismiyle bilindiği ve hatta her ailenin tanıdık bir balıkçısının oluduğu dönemler.. O dönemde Samsun'da faaliyet gösteren Balıkçı Hüseyin de onlardan birisiydi.. Hüseyin Sagun, klasik bir balıkçıydı.. Ama oğlu Kemal, balıkçılığı Samsun ve Türkiye ile sınırlamadı. Babasından devraldığı işi önce İstanbul'a taşıdı. Kumkapı'da Kemal Balıkçılık adında bir şirket kurarak Fransa'ya kadar uzandı. Fransızlara balık, hatta kurbağa ihraç etmeyi ilk akıl eden de o oldu. Kemal Sagun Fransızlardan bir teklif aldı. "Balık işi tamam da bize kurbağa da yolla" dediler.

BALIK TAMAM,SIRA KURBAĞA DA

Hemen Türkiye'ye döndü ve kurbağa araştırması işine girişti. Adana ve Trakya bölgesindeki kurbağalar bu iş iiçn bulunmaz fırsattı. Ama balıkçılıktan ve balık ihracatından da vazgeçmedi. Şirketin yönetimini bugün Tuncay Sagun yürütüyor.. Türkiye'de ihracat kelimesinin anlamının dahi bilinmediği 1960'lı yıllarda Frasa'ya ihracat yapan Sagun'lar, bugün ABD'den Japonya'ya, Kanada'dan Güney Kore'ye ve Çin'e kadar pek çok ülkede markasını gururla taşıyor.

HAMSİ ULUSLARARASI BOYUTA TAŞINDI

Dede Hüseyin Sagun'un Samsun'dan hamsi avlayarak başladığı balıkçılığı, uluslararası boyuta taşıdıklarını anlatan torun Ahmet Tuncay Sagun, "Dedem ilkel koşullarda hamsi avlayarak bu işe başladı. Babam Kemal Sagun ise, bir adım daha ileri giderek, 1960'lı yıllarda daha Samsun'dayken Fransa'ya kurbağa, İspanya'ya hamsi ihracatına başladı. Ailenin üçüncü kuşağı olarak ben de, Sagun'u dünyaca tanınan bir marka yapmak istiyorum. Nüfusumuz artıyor, balık tüketimi de yaygınlaşıyor. Balıkçılık sektöründe kişi başına tüketimi 8.5 kg'dan 14 kg'a çıkarmayı hedefliyoruz. İlk büfemizi İstanbul'da açacağız, daha sonra da İzmir ve tatil yörelerini düşünüyoruz. Franchising sistemiyle yaygınlaşacağız." dedi.


Şevki YILDIRIM

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.