Dünyanın ilk plastik uçağı havalandı!
ABD'li uçak üreticisi Boeing'in, gövdesi tamamen kompozit ilk yolcu uçağı olan 787 Dreamliner, ilk kullanıcısı Japon ANA Havayolları'na Seattle'da törenle teslim edildi.
Bugüne kadar 56 havayolu ve finansal kiralama şirketinden toplam 821 adet 787 siparişi alan Boeing, projede yaşanan üç buçuk yıllık gecikme nedeniyle imalatı hızlandırdı. ANA Havayolları, yeni uzun menzilli 787 ile ilk tanıtım uçuşunu 26 Ekim'de Tokyo-Hong Kong arasında gerçekleştirecek. 787 ticari olarak seferlerine yıl başında Tokyo-Frankfurt arasında başlayacak.
YÜZDE 30 HAFİFLEDİ
Boeing'in 16 yıl sonra tasarladığı yeni yolcu uçağı ailesinde ilk defa bir uçağının gövdesinde tamamen kompozit kullanıldı. Yüksek dayanıklılığa sahip malzeme ile uçak yüzde 30 hafifletildi. Böylece daha uzun menzile yüzde 20 yakıt tasarrufu ile uçabilen 787, gökyüzünü de yüzde 40 daha az kirletiyor. Boeing, 787'de iki farklı model tasarladı. 787-8, 210 yolcuyu 15 bin 200 kilometreye götürebilecek.
UZUN UÇUŞLARDAN YORULMAK TARİHE KARIŞIYOR
Gövdesi uzatılan 9 modelindeyse yolcu kapasitesi 290'a çıkıyor. Menzil 15 bin 750 kilometre. Uçağın seyir hızı en fazla saatte 954 kilometre. Kompozit kullanımı ile normalde yolcu uçaklarında 2 bin 600 metre yüksekliğe eşit kabin basıncı, 2 bin metreye düşürülüyor. Boeing 787 Kabin Tasarım Müdürü Tom Galantowicz, bu farkın uzun uçuşlarda yolcu konforunu artıracağına dikkat çekiyor ve şöyle konuşuyor: "Bir çok yolcunun, kabin irtifasının yüksek olması nedeniyle uzun uçuşlarda cildi kurur, başı ağrır. 787 ile bu sorunlar kalkıyor. Danimarka Teknik Üniversitesi ile yaptığımız çalışmalar, artık yolcuların uzun uçuşlardan dinç ineceğini bilimsel olarak ortaya koyuyoruz."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.