E-posta Pazarlama Nedir?
E-posta pazarlama olarak da bilinen e-posta pazarlama, ürün veya hizmetlerinizi hedef kitlenizdeki kullanıcılara tanıtmanızı sağlayan pazarlama kanallarından biridir. Aynı zamanda içerik pazarlamasında kullanılan en etkili pazarlama stratejilerinden biridir. Doğru kullanıldığında, etkili dönüşümleri sizi şaşırtacak. Dönüşüm oranı yüksek olan e-posta pazarlama, hedef kitleye ulaşmanın en kolay yollarından biridir.
Bugün Google verilerine göre, insanların %91'i e-postalarını günde en az bir kez kontrol ediyor. Hedef kitlenizi doğru belirlediğinizde, gönderdiğiniz e-postalar doğru kişilere ulaştığında dönüşüm oranlarınız çok yüksek olacaktır.
E-posta pazarlama, kampanyalar veya duyurular gibi içeriğinizi kullanıcılara e-posta yoluyla göndermek için kullanılan bir araçtır. Uzun süredir kullanılan ve halen kullanılmakta olan bu yöntem sitenize abone olan veya sitenize üye olan ziyaretçilerinizden oluşmaktadır.
E-posta pazarlama yoluyla kullanıcılarınıza teşvik edici mesajlar, içerik veya reklamlar gönderebilirsiniz. E-posta yoluyla müşterilerinize, abonelerinize ve iş ortaklarınıza gerekli tanıtım ve reklamlar yapılır. Kullanıcılarınızı ürününüzü, eğitiminizi veya hizmetinizi satın almaya teşvik eden içerikler yerine, onları bu konularda da bilgilendirirsiniz.
E-posta pazarlaması nasıl yapılır?
E-posta pazarlamanın nasıl yapılacağına ilişkin yöntemler aşağıda listelenmiştir.
Öncelikle neden toplu mail göndermek istediğinizi belirlemelisiniz.
Bülteninizi hazırlamanız ve içeriğe dahil etmeniz gerekenleri araştırmanız gerekir. Hizmet veya ürün satıyorsanız, hedef kitlenizi satın almaya teşvik eden içerikler oluşturabilirsiniz. Farklı şirketlerden gelen e-postaları profesyonelce inceleyebilirsiniz.
Hedef kitlenizi doğru belirlemeniz gerekiyor. Mesajlarınızı hedef kitlenizin ve müşterilerinizin e-posta adreslerine gönderebilirsiniz. Hedef kitlenizin dışına çıkarsanız ve hedef kitlenizi doğru bir şekilde tanımlayamazsanız, olumsuz yorumlara veya geri bildirimlere maruz kalabilirsiniz.
E-posta pazarlama içeriğinde konu başlıkları büyük önem taşımaktadır. Doğru konu başlığını seçerken dikkatli olmalısınız. Başlık içeriği kısa olmalıdır. Bülteninizin ve mesajınızın içeriği hakkında gerçek bilgiler olmalıdır. Spam'e düşmemek için abartılı içeriklerden kaçınılmalıdır. İçerikte tamamı büyük harf kullanılmamalıdır. Al, al, kaçırma, bu fırsat kaçmaz gibi ifadelere kesinlikle yer verilmemelidir. Konu başlığınızda yanıltıcı bir ifade kullanılmamalıdır.
Bülteninizin içeriği ile üzerine tıkladığınızda ulaşılan içerik tamamen aynı olmalıdır. Bağlantının içeriği ve içeriği uyumlu olmalıdır. Bu uykuya açılış sayfası denir. Linkteki sayfaya ulaşan kullanıcı bahsettiğiniz hizmet veya ürünü incelemeye devam edecektir. İlgisiz bir sayfaya bağlantı verirseniz, kullanıcılarınız rahatsız olabilir ve sitenize geri dönmeyebilir. Bu nedenle, açılış sayfanızı bültene özel olarak hazırlamanız gerekir.
Tüm bu adımları öncelikli olarak geçmelisiniz. Emeklerinizin ihmalden boşa gitmesini elbette istemezsiniz. Her şey doğru ve tam olarak belirtilmelidir.
Yayınlarınız profesyonel bir altyapı ile yapılmalıdır. Bu yapılmazsa, e-postanızın spam'e düşme olasılığı da artacaktır. Kara listelere girerek işinize zarar verebilirsiniz. Sendmail ile bu süreçleri hızlandırabilir, hedef kitlenizi belirleyebilir, e-posta pazarlamasını güvenli ve hızlı bir şekilde kullanabilirsiniz.
E-posta pazarlama kampanyalarında şablon kullanmanın faydaları nelerdir?
Kullanıcı tıklama oranını ve e-posta dönüşlerini artıran resimler veya şablonlar kullanmak çok önemlidir. Pazarlama kampanyalarında şablon kullanmak, tüketicilerin dikkatini çeker ve daha fazla yorum üretir. Ayrıca görsellerin kullanılması içeriğin daha kolay anlaşılmasını sağladığı için daha olumlu bir etki yaratır.
Görüntüleri ve posta düzenini kendiniz optimize etmek yerine, e-posta pazarlama araçlarının sunduğu hazır şablonları seçebilirsiniz. Hem yeni fikirler edinmek hem de tasarım zamanından tasarruf etmek için e-posta pazarlama kampanyalarınızda şablonları kullanabilirsiniz.
Nasıl yapabilirsinize-ticaret siteniz için e-posta pazarlamasından yararlanır mısınız?
Sahip olduğunuz e-ticaret sitesinde, müşterilere ödeme sürecinde tercih yapma seçeneği sunabilir ve böylece size gelen yeni e-postaları pazarlama listenize ekleyebilirsiniz. Ayrıca müşteriden almak istediğiniz e-posta karşılığında ücretsiz hizmetler sunabilir ve böylece listenize yeni adresler ekleyebilirsiniz.
Örneğin, e-posta pazarlama ağınızı genişletmek için, bazı mağaza web sitelerinde olduğu gibi, bülteninize kaydolmanız koşuluyla, ilk siparişler için %10 indirim fırsatları sunabilirsiniz.
Tüm bu yöntemler ve daha fazlası ile müşteri ağınızı genişletebilir, potansiyel müşterilere ulaşabilir, mevcut müşterilerinizi kalıcı hale getirebilirsiniz. Ayrıca satın alma oranlarınızı etkili bir şekilde artırabilirsiniz.
Bir programa bağlı kalın
Her hafta aynı gün (veya günlerde) e-posta göndermek, abonelerinizin sizden ne bekleyeceklerini bilmelerine yardımcı olur.
nasıl olur ?
Mobil uyumluluk
Araştırmalar, e-postaların neredeyse yarısının mobil cihazlarda açıldığını gösteriyor. E-postanız mobil platformlarda iyi görüntülenmezse, hedef kitlenizin yarısını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
İçerik
Sadece açılıp tıklanacak değil, aynı zamanda müşterinin zihninde kalıcı bir izlenim bırakacak, iyi düşünülmüş e-postalar oluşturmanız önerilir. Metnin düşünceli ve tasarımın çekici olması fark yaratacaktır.
E-posta Pazarlama Örnekleri
E-postalar zaman testinden geçmiş olsa da, müşterilerinizle etkileşim ve etkileşim sağlayan etkili, modern e-postalar göndermek için ünlü markalardan e-posta örneklerini incelemenizi öneririz.
E-posta pazarlama stratejileri nelerdir?
E-posta pazarlama stratejileri çok önemli bir yere sahiptir. Doğru tespitler ve doğru içerik ile kullanıcılarınız ve işletmeniz mutlu olacaktır. E-posta pazarlama stratejileri aşağıdaki gibidir:
Çok kısa sürede geri bildirim almanızı sağlar.
Diğer araçların reklam bütçelerine göre daha düşük bütçelere hakimdir.
Hedef kitleniz asıl kullanıcılarınız yani kemik kütleniz olduğundan beklenen geri dönüşüm oranlarına ulaşmanızı sağlar.
Geleceğe yönelik planlarınıza yön verir ve istatistikler oluşturur.
Hizmet ve ürün satıyorsanız, bu size potansiyel kullanıcılarınıza veya müşterilerinize doğrudan erişim sağlar.
Doğa dostu bir girişim olduğu için firmanıza ve marka imajınıza kesinlikle zarar vermez.
E-posta satış pazarlaması söz konusu olduğunda sizin ve kullanıcılarınızın yasal sorumlulukları vardır. Bu adımlara başlamadan önce yasal adımlar atmanız yararınıza olacaktır.
E-posta pazarlaması neden önemlidir?
E-posta pazarlama, kullanımı çok basit ve hedef kitleye ulaşması kolay bir yöntemdir. Dijital pazarlama kanaldır. Mevcut ve potansiyel müşterinizle etkileşime geçmenizi sağlayan iki yönlü bir iletişim ağıdır. Şirketinize, markanıza veya şirketinize müşteri sadakati oluşturmak için e-bülten, doğum günü mesajı veya kupon göndermenize olanak tanır. E-posta pazarlaması en eski pazarlama yöntemlerinden biri olmasına rağmen günümüzde de etkili olmaya devam etmektedir. Ayrıca düşük maliyeti nedeniyle KOBİ'lerin temel pazarlama stratejilerinin bir parçasıdır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.