Facianın nedeni denetimsizliktir
"Adana'nın Kozan ilçesinde Göksu Irmağı üzerinde özel sektör tarafından inşa edilen Gökdere Köprü Barajında Dipsavak Derivasyon Tüneli Kapağının patlaması sonucunda 2 işçi hayatını kaybetmiş 8 işçi ise halen bulunamamıştır. Öncelikle hayatını kaybeden işçilerimiz için çok üzgün olduğumuzu ifade ederek yakınlarına başsağlığı diliyor, kayıp işçilerimizin ise sağ olarak bir an önce bulunmasını temenni ediyoruz." dedi.
ESM Samsun Şube Başkanı Müşfik Veysel Erdoğan sendika binasında yaptığı basın açıklamasında Türkiye'de binlerce HES lisansı dağıtılırken, özel sektör tarafından inşa edilecek olan bu HES İnşaatlarının nasıl denetleneceği konusunda hiçbir düzenleme yapılmadığının altını çizerken, "Asıl önemlisi, bu HES İnşaatlarını sürdüren firmaların önemli bir bölümünün hiçbir baraj inşaatı deneyimlerinin bulunmamasıdır. Oysa; baraj inşaatları öncelikle ciddi bir bilgi birikimi, deneyim ve teknoloji gerektiren önemli riskler içeren spesifik işlerdir. Ancak; böylesine ciddi riskler barındıran bu işler maalesef bu konuda hiçbir deneyimi bulunmayan firmalar tarafından en ufak bir denetime tabii olmaksızın tamamen firmaların kendi insiyatiflerine terk edilmiş biçimde sürmektedir." diye konuştu.
Bu inşaatların denetlenmesine dönük olarak 2 kez çıkartılan Su Yapıları Denetim Hizmetleri Yönetmeliği ile HES İnşaatlarının denetimi özel müşavir firmalara verilmek istendiğini ancak; sendikalar ile meslek odalarının hukuki itirazları Danıştay tarafından haklı bulunduğunu ve söz konusu yönetmelikler hakkında yürütmeyi durdurma kararı verildiğini anlatan Müşfik Veysel Erdoğan, "Bu hukuki kararlara rağmen bu inşaatların kamu tarafından denetlenmesi için bir yönetmelik halen çıkarılmamış ve binlerce HES İnşaatının hiçbir denetime tabii olmadan sürdürülmesine göz yumulmuştur. İşte yaşanan bu denetimsizlik ve başıboşluk sunucu bu HES İnşaatlarında bugüne kadar onlarca kaza gerçekleşmiştir. Son olarak Adana Kozan'da Gökdere Köprü Barajında yaşanan facianın ilk verilere göre derivasyon tünel kapağının tam olarak kapatılamamasından kaynaklandığı anlaşılmaktadır. Eğer; neden buysa, bu olay yukarıda bahsettiğimiz denetimsizliği ve bu inşaatları gerçekleştiren firmaların baraj inşaatı deneyimsizliğini somut bir biçimde ortaya koymaktadır." dedi
DENGE/SENDİKA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.