Fast food pazarı krizde büyüdü
Tab Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, fast food pazarı ve Tab Gıda markalarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede, ekonomik krizin pazarı çok fazla etkilemediğini söyledi.
Şu anda bünyelerinde 340 restoran bulunduğunu ifade eden Dikici, bunların 261'inin Burger King, 43'ünün Sbarro, 36'sının ise Popeyes olduğunu, bu yıl başından bu yana 33 adet Burger King, 9 adet Sbarro, 8 adet de Popeyes restoran açtıklarını, böylece toplamda 50 yeni restoranın faaliyete geçtiğini anlattı.
Bunun, yüzde 15 restoran büyümesi anlamına geldiğini ifade eden Dikici, Mevcut restoranlarımızın satış artışı ise yüzde 10. Yeni restoranlarla birlikte ciromuzda yüzde 23-24'lük bir artış var dedi.
Krizden etkilenmemelerinin birçok nedeni olduğunu anlatan Dikici, şöyle devam etti:
Bir kere bu dönemde müşterinin, verdiği paranın karşılığını almasını çok önemliydi. Belki uluslararası olmayan markalarda daralma hissedildi, ancak bizde ve rakiplerimizde büyüme olduğunu görebiliyoruz. Bunun farklı nedenleri var. En mühimi bence, evde benzer menüler hazırlamalarının maliyetinin daha fazla olduğunu görüyoruz. Biz 340 restoran için alım yapıyoruz. Bizim ulaştığımız et, patates, tavuk fiyatlarına normal tüketici ulaşamıyor. Benzeri ürünü restoranda yemek evde yemekten daha uygun hale geldi.
Ayrıca kampanyalarla müşteriye daha indirimli ya da daha çok ürünü daha az bir parayla vermeyi hedefledik. Her para grubuna hitap edecek seçenek koyduk. 3 lira harcamak istiyorsanız 2 tane hamburger alabiliyorsunuz. Burada tüketicinin harcama şeklinin büyük ürünlere doğru gittiğini gördük. Krizde daha ucuz ürünlerin artacağını bekliyorduk, tam tersi pahalı ama çok ürünlü menülerimizin satışı çok arttı.
Dikici, bu dönemde, uzun oturmalı klasik restoranlardan Burger King tarzı restoranlara kayış olduğunu da söyledi.