"FIRSATLARI DA BÜNYESİNDE BARINDIRIYOR"
Küresel ekonominin zorlu bir dönemden geçtiğini belirten Bakan Muş, enflasyonun salgın öncesine göre oldukça yüksek seyrettiğini, sıkılaşan mali politikalar, Rusya ve Ukrayna Savaşı, salgının tedarik zincirleri üzerindeki yansımalarının küresel ekonomik görünümü olumsuz etkilediğini söyledi. Muş, enerji tedarikine ilişkin sorunlar ve yüksek seviyelerde seyreden enerji fiyatlarının giderek daha önemli bir konu haline geldiğini kaydederek, "Bunun sonucunda enflasyon artmakta, enflasyonu kontrol altına almak adına merkez bankalarınca uygulanan sıkı para politikaları da küresel bağlamda ekonomik büyümedeki ivme kaybını derinleştirmektedir. Bu çerçevede küresel ekonomide büyümenin, ticaretin yavaşladığı bir durgunluk dönemine girdiğimizi görüyoruz. Önümüzdeki dönemde parasal sıkılaşma politikalarının ne şekilde yürütüleceği, Ukrayna'daki savaş ve başta Çin'de olmak üzere pandemiyle ilgili devam eden arz yönlü kısıtlamalar küresel ekonominin belirleyicisi olacaktır." ifadelerini kullandı. Küresel ekonomide son yıllarda pandemi ve jeopolitik gelişmelere bağlı gelişen konjonktür ile iklim değişikliği ve dijitalleşmenin getirdiği yapısal dönüşümün küreselleşmenin paradigmalarını da değiştirdiğini dile getiren Muş, tedarik zincirlerinin çeşitlenmesi ve bölgeselleşmenin yanı sıra sağlık, savunma sanayi, iletişim teknolojileri ve gıda gibi kritik sektörlerde stratejik otonominin sağlanması hedeflerinin ön plana çıktığını anlattı.
"Uzak Ülkeler Stratejisi'ni devreye aldık"
Enerji, altın ve emtia fiyatlarında yaşanan sert artışın dış ticaret dengesine olumsuz yansıdığını belirten Muş, ihracatın sürdürülebilir artışı için bakanlık olarak destek mekanizmaları da dahil olmak üzere politika ve araçları olabildiğince çeşitlendirdiklerinin altını çizdi. Muş, bu kapsamda özellikle Türkiye'yi dünya tedarik zincirlerinin yeniden yapılanması sürecinde merkezi bir konuma yerleştirmeyi amaçladıklarını kaydederek, "Bu çerçevede ihracatımızın menzilini artırmak ve dünyanın en büyük pazarlarındaki payımızı yükseltmek için Uzak Ülkeler Stratejisi'ni devreye aldık. Bu stratejimizle belirlediğimiz 18 uzak ülkeye ihracatımızı 4 katına çıkartarak ülkemizin ihracatına yıllık ilave minimum 60 milyar dolar katkı sağlamayı hedefliyoruz." dedi.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.