Hurda teşviki hafif kaldı!
Pakette karayolu taşımacılığında karbondioksit emisyonunun azaltılması ve ömrünü tamamlamış taşıtların hurdaya ayrılarak bertaraf edilmesi amacıyla otomobiller dahil 20 yaş ve üzeri taşıtların hurdaya ayrılması halinde vergi borcunun silinmesi de yer alıyor. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin yüzde 25'inin ödenmesi şartıyla, kalan vergi aslı, gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve tescil plakasına kesilen idari para cezalarının tamamının tahsilinden vazgeçilerek, taşıtın tescil kaydının silinmesi uygulamasını getireceklerini söyledi. Başbakan Yardımcısı Ali Babacan ise, Ulaştırma Bakanlığı'nın halen bu konuda binek otomobiller için bir uygulama yapmadığını belirterek, ''Kamyon, tanker, otobüs ve belli ölçünün üzerindeki minibüsler için uyguluyor. Maliye Bakanlığı'nın uygulaması ağırlıklı olarak, binek otomobilleri hedefleyen bir düzenleme olacak'' diye konuştu. Ulaştırma Bakanlığı halen 3.5 tonu geçen kamyon, kamyonet ile oturma kapasitesi 16'yı geçen araçlar için hurdaya ayrılması halinde hem MTV hem de kilo üzerinden nakit ödeme teşviği bulunuyor. Otomobilleri de kapsayacak yeni uygulamada ise sadece MTV teşviği var.
16 yaş üstü ve kilo başına bedel olmalıydı
Otomotiv Distribütörleri Derneği Genel Sekreteri Hayri Erce, halen 12 milyon adetlik araç parkı bulunduğunu ve 20 yaş üzeriyle sınırlandığı için bu araçların 2 milyonunun yeni hurda teşviği kapsamına gireceğini ifade etti. Erce "Önerimiz bu araçların 4 milyonu anlamına gelen 16 yaş üstüne teşvik verilmesiydi. MTV teşviği de önemli ama içeriğinin geliştirilmesi gerekirdi. Ulaştırma Bakanlığı'nın kilo başına ödeme de öngören kamyon teşviği başarılı oldu. 14 ayda 51 bin araç trafikten çekildi. 208 bin ton hurdaya çıktı. Yeni hurda teşviği de böyle olmalıydı" diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.