İDO: Biz kimseyi kazıklamadık

İDO: Biz kimseyi kazıklamadık
İDO'nun CEO'su Önder Sezgi, geri adım atmak zorunda kaldıkları 'esnek fiyat' konusunda “Kimseyi kazıklamadık” dedi. Sezgi, Bursa ile de rekabete dünden hazır olduklarını söyledi.

Bir yıl önce TASS (Tepe-Akfen-Souter-Sera) Ortak Girişim Grubu'nun devraldığı İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) CEO'su Önder Sezgi, geri adım atmak zorunda kaldıkları 'esnek fiyat sistemi' konusunda “Esnek fiyat konusunda kendimizi yeterince anlatamadık. Biz kimseyi kazıklamadık” dedi. Yapılan eleştiriler nedeniyle son dönemde popüler olduklarını ve hep negatif konularla gündeme geldiklerini anlatan Sezgi, özelleştirmede 1 yılı geride bırakan İDO'nun, şikayetleri sıfırlayana kadar durmayacağını söyledi. Sezgi basınla yaptığı sohbet toplantısında Bursa Belediyesi'nin de deniz taşımacılığına gireceğinin hatırlatılması üzerine “Biz modelimizi tekel kalacağız diye kurgulamadık. Bursa ile fiyat konusunda rekabet edebiliriz. Rekabete dünden hazırız” dedi.

20 Temmuz'dan bu yana şikayet yok

Bugüne kadar aldıkları eleştirilerin fiyat konusunda yoğunlaştığını anlatan Sezgi “Esnek fiyat sistemini bıraktıktan sonra 20 Temmuz'dan bu yana şikayet yok” dedi. Bir diğer eleştirinin yeni pazarlama taktikleri olduğunu söyleyen Sezgi “Sürücü ile araca ayrı ayrı para kesilmesi gibi uygulamaların önemli bir bölümü kalktı. Uygulama tamamen bitecek. Bilet satış sistemine dönük yeni yazılıma geçiş sırasında sıkıntılar yaşanmıştı. Şimdi ciddi sıkıntı kalmadı. Ayrıca öncelikli geçiş hakkı konusunda da çok şikayetler aldık. Onun da formatını değiştireceğiz. Eskisi gibi devam etmeyecek” diye konuştu. “Tüm bu tartışmaları unuttuk” diyen Sezgi, yeni başlattıkları 'sabit basitlendirilmiş' fiyatları oluştururken enflasyona baktıklarını söyledi. Şu anda 2 bin çalışanla hizmet verdiklerini de anlatan Sezgi “Özelleştirmeden sonra 400 kadar personelle davalık olmuştuk. Barıştık. Özelleştirmeden sonra bir yılda 150 yeni eleman aldık. Sendikalı çalışan sayımız 300 kişi artarak 700'e çıktı. Kadın çalışan sayımız da sürekli artıyor” dedi. Geride kalan bir yılda İDOBÜS'ü hayata geçirdiklerini ve tüm gemilerde ücretsiz internet hizmeti vermeye başladıklarını anlatan Sezgi, yeni dönemde 'kargo hizmeti' üzerinde çalıştıklarını da anlattı. 'Kişisel ekran' uygulamasının da yakında 4 gemide başlayacağını söyleyen Sezgi, Ro-Ro seferleri gibi yeni hizmet alanları üzerindeki çalışmaların da devam ettiğini söyledi. Bu arada Tepe ve Akfen ortaklığındaki BTA'nın Genel Müdürü Saadettin Cesur da açtıkları yeni yiyecek içecek noktaları hakkında bilgi verdi. Cesur, İDO iskelelerinde Kantin ve Seferi Market, Tadında Anadolu ve Cakes& Bakes'lerle hizmet verdiklerini belirterek “7.5 milyon Euro yatırımla 85 noktada noktada hizmet hedefliyoruz. Bunlardan 56'sı hizmete girdi” dedi.

Köprü için şimdiden hazırlık yapıyoruz

İDO CEO'su Önder Sezgi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün bakımı sırasında Sirkeci-Harem arasındaki seferleri 24 saate çıkardıklarını belirterek, gelecek yıl Boğaziçi Köprüsü'nde yapılacak büyük bakım çalışmaları nedeniyle de şimdiden hazırlık yaptıklarını söyledi. Sirkeci-Harem seferlerinde 3'üncü yanaşma yeri için yatırım yapacağız. Böylece 3'üncü rampayla birlikte gemi sayısını artırabileceğiz” dedi. Sezgi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün bakımı sırasında günlük 7-8 gemiyle 25 bin yolcu ve 14 bin araç doluluğuna ulaştıklarını da anlattı. Sezgi bir soru üzerine UKAME'nin belirlediği fiyatlar nedeniyle Sirkeci-Harem gibi iç hatlarda kâr etmediklerini de söyledi. İDO, 53 gemisi ve 35 terminali ile dünyanın da önde gelen feribot işletmelerinden biri. 2011'de 53 milyon yolcu ve 7.6 milyon araç taşıyan şirket, kargo ve RO-Ro taşımacılığı için de çalışma yürütüyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.