İkinci dönemde öğrencilere sınav tüyoları

İkinci dönemde öğrencilere sınav tüyoları
Sınav Koçu Misbah Kırkıncı, öğrencilerin ve velilerin en büyük sorunlarından biri olan ve öğrencileri sınavlarda başarısızlığa iten sınav kaygısını anlattı

Bir uyaranla karşı karşıya kalındığında yaşanan bedensel, duygusal ve zihinsel değişimlerle ortaya çıkan bir uyarılmışlık durumu´ olarak tanımlanan kaygının kişinin hem öğrenme sürecinde hem de öğrendiklerini kullanabilme sürecinde performansını olumsuz yönde etkilediğini İfade eden Sınav Koçu Misbah Kırkıncı "sınavlarda üstün performans sergilenmesinin zorunlu olması sınav kaygısını adayların önünde aşılması kolay olmayan bir engel haline getirmektedir" dedi.

KAYGI KONTROL EDİLMELİ
Sınava giren adayların yaş grupları, içerisinde bulundukları gençlik döneminden kaynaklanan psikolojik ve sosyal problemler ve çevre baskılarının kaygı düzeyini artıran önemli nedenler olduğunu da belirten Kırkıncı, Kaygının fazlasının zararlı normalinin ise faydalı olduğunu kaydetti. Kırkıncı,"Birçok duygu gibi kaygı da kişinin yaşamından doyum alabilmesi ve yaşamını sürdürebilmesi için gereklidir. Önemli olan kaygıyı tümüyle yok etmek değil, kaygıya yenilmemek ve kaygıyı belli bir düzeyde tutarak kontrol edebilmektir." diye konuştu.

AŞIRI KAYGI DENGEYİ BOZUYOR

Aşırı sınav kaygısının kişinin vücut dengesini de bozabileceğine dikkat çeken Sınav Koçu Misbah Kırkıncı,"Bireyin, kaygı düzeyi yükseldiği anda kalp atışlarında hızlanma, soluma güçlüğü, mide krampları, baş ağrısı, üşüme, terleme gibi fizyolojik tepkilerin ortaya çıkabildiğini, bunun da "başaramayacağım, çevreme ne diyeceğim, sınavda bildiklerimi unutacağım" gibi bilinçaltı tepkileri geliştirdiğini vurguladı.

HAZIRLIKTA SONUCA ODAKLANMAYIN

Kırkıncı şöyle konuştu: "Öğrenci, sınavı düşündükçe dikkati toplayamama, uykusuzluk, sinirlilik, karamsarlık, durgunluk ve kuşku gibi duyguları geliştirir ve kendi kendine; "Sınavım kötü geçecek", "Sınav tek şansım" gibi olumsuz düşünceler geliştirir. Sınava hazırlanırken sonuca fazla odaklanmamaya çalışılmalıdır."

KENDİNİZİ MOTİVE EDİN

Sınav Kaygısının aşılmasında öğrencilerin kendilerini motive etmelerinin de çok önemli olduğunu belirten Kırkıncı, Sınava girmeden önce ve sınav sırasında olumlu düşünce yöntemi ile kişinin kendisiyle diyaloğa geçerek, "“Ben bu sınavı başarabilirim.” şeklinde telkinlerde bulunmasının faydalı olacağını sözlerine ekledi. Bekir DURAN


HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.