İletişimi kolaylaştıran yeni ürünler

İletişimi kolaylaştıran yeni ürünler
Özellikle kablosuz kulaklıklar konusunda dünyanın önde gelen üreticileri arasında yer alan Jabra, bir basın toplantısıyla 2008 yılının ikinci yarısında Türkiye'de satışa sunacağı en son ürünlerini tanıttı.

Uluslararası Jabra yöneticilerinin de katılımıyla gerçekleşen toplantıda Jabra Gelişmekte Olan Pazarlardan Sorumlu Pazarlama Müdürü Martin Robert Herluf, MEA Bölge Müdürü Ahmed Elkalliny ve MEA İş Geliştirme Müdürü Hanny Hanna'nın yanı sıra, Jabra ürünlerinin Türkiye dağıtıcısı olan Tesan'ın Yönetim Kurulu Üyesi İrfan Yiğit ve Genel Müdür Yardımcısı Salih Erdoğan da yer aldı.

Toplantıda yeni ürün tanıtımının yanı sıra, Bluetooth kablosuz kulaklıklara dair tüketici deneyimleri ve Türkiye'deki kullanıcı eğilimleri de paylaşıldı. Türkiye pazarında yakaladıkları satış oranından duydukları memnuniyeti dile getiren Jabra yetkilileri, özellikle son birkaç yılda son kullanıcı tarafında artan kablosuz kulaklık kullanımına dikkat çektiler. Bunu tetikleyen faktörler arasında mobil kullanım alışkanlığının artması, Bluetooth kablosuz iletişim teknolojisinin mobil cihazlarda neredeyse standart hale gelmesi ve cep bilgisayarı gibi mobil cihazların hayatın içinde daha çok yer alması gösteriliyor.

Özellikle kullanıcılarda iki elini birden kullanma ihtiyacı doğuran akıllı telefonlarda kablosuz kulaklık kullanımının giderek artması da, toplantının ilginç tespitleri arasında. Bu da akıllı telefon kullanımının yoğun olduğu yerde kablosuz kulaklıkların bir ihtiyaç olduğunu gösteriyor.

2008 hedefi 190 bin satış
İrfan Yiğit, geçtiğimiz yıl Jabra'nın Türkiye genelinde 135 bin civarında bir satış rakamına ulaştığını belirtti. Bununla birlikte tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de teknolojinin yaygınlaşması ve fiyatların makul seviyelere gelmesi tüketimi körüklüyor. Yiğit, tüketicilerin artık 35 YTL gibi oldukça makul rakamlara bir Bluetooth kulaklık satın alabildiklerini ve fiyatların bu noktaya kadar inmesiyle ciddi bir talep artışı yaşadıklarını belirtti. Tesan, bu yıl sonunda satış adedini 190 bine çıkarmayı hedefliyor.

İş yapış şekilleri Web 2.0 ile şekilleniyor

IBM, Web 2.0 stratejisi doğrultusunda geliştirdiği yeni hizmetiyle, kuruluşların iş yapış şekillerini yeni gelişen teknolojilerle birleştirmeyi hedefliyor. Şirketin duyurduğu Kurumsal Uyum Servisi (The Enterprise Adaptability Service), sosyal ağlar, yeni tür internet siteleri ve anında mesajlaşma programları aracılığıyla çalışanların yeteneklerini açığa çıkartmalarını amaçlıyor. Yeni hizmetle şirketler uygulamalarını yeni iş koşullarına uyarlayabiliyor.

Kurumsal Uyum Servisi hizmetini alan şirketler, Web 2.0 uygulamalarını iş yapış şekillerinin merkezine yerleştiriyor. Çalışanların sosyal ağlar sayesinde kendilerini geliştirmelerini ve yeni iş ilişkileri kurmalarını sağlayan servis, iş ortakları ve müşteriler de bu ağın içine dahil ediyor. IBM'in bu yıl içerisinde gerçekleştirdiği Küresel İnsan Sermayesi Araştırmasına göre şirketlerin yüzde 14'ü kendisini gelişen koşullara uyum gösterebilecek bir durumda görüyor. Dünya üzerinde 40 ülkede 400'den fazla yöneticiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre sadece bu dilim içinde yer alan şirketler teknolojiye ve gelecekte gerekecek yeteneklere çabuk uyum sağlayacağını düşünüyor. IBM Lotus yazılımlarıyla desteklenen projede bu dilimin artırılması hedefleniyor.