İŞÇİLERE SEMİNER
İLKADIMİŞÇİLERİNE KİŞİŞEL GELİŞİM VE İLETİŞİM SEMİNERİ
İlkadım Belediyesi ve Halk Eğitim Merkezi işbirliği ile belediyenin Anadolu Mahallesi Çiçek Serasında gerçekleştirilen eğitim seminerinde konuşan İlkadım Halk Eğitim Merkezi Müdürü Kemalettin Ak ve Kişisel Gelişim Uzmanı Süleyman Çiftli, belediye-vatandaş arasındaki ilişkinin müşteri memnuniyeti esası içerisinde geliştirilmesi gerektiği konusuna dikkat çekildi.
İLKADIM’DA İLKADIM
Belediyenin sahadaki aktörleri olan fen işleri çalışanlarının aynı zamanda iletişim direktörü olarak kendilerine görev edinmelerini söyleyen Kişisel Gelişim Uzmanı Süleyman Çiftli, “ Türkiye’de ilk defa belediyenin fen işleri personellerine yönelik eğitim semineri verdiklerini kaydetti.
Kişisel Gelişim Uzmanı Süleyman Çiftli "Türkiye'de ilk defa belediye fen işleri çalışanları ile bir arada örnek bir çalışmaya imza atıyoruz. İkadım'da ilk adım diyerek kişisel eğitim ve iletişim seminerimizi gerçekleştiriyoruz. Bizler burada eğitim vermeye gelen birer öğretmen olsak da şu unutulmamalıdır ki hepimiz birer öğretmeniz. Baba olarak ebeveyn olarak ailede birer öğretmensiniz. Bugün biraz farkındalık oluşturmak istedik ve fen işleri personellerimiz ile bu eğitime start verdik. Umarız bu eğitimimiz örnek olur ve diğer belediyelerimizde de bu tür eğitimlere başlanır" dedi.
EMİR VERMEYİN RİCA EDİN
İletişim eğitiminin vatandaşlara hizmet veren kurumlarda önemli olduğunu söyleyen İlkadım Halk Eğitim Merkezi Müdürü Kemallettin Ak "İlkadım Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü tarafından organize edilen ve çözüm odaklı iletişim semineriyle fen işleri çalışanlarımız ile bir aradayız. Burada 100 kişi var 100 kişinin ortalama yaşı 30 olsa 300 yıllık bir deneyim ile birlikteyiz. Çok yüklü köklü bir deneyimin içerisinde bulun kendinizi. İlkadım Belediyemiz ile mahallelerde, okullarda farklı konularda eğitim seminerleri gerçekleştiriyoruz. Yeni bir iletişim ve kişisel gelişim seminerimizi fen işleri müdürlüğümüze bağlı şantiye personellerimiz ile gerçekleştiriyoruz. İletişim insanlar arasında çok önemli. Özellikle de vatandaşa hizmet sunarak bir görevi icra ediyorsak en önemli konu iletişimdir. Birine emir vermek ya da onu yönetmeye çalışmak iletişim engelidir. Saydığımız bu davranışları hayatımızda yapıyoruz ama bu davranışlar iletişimi devam ettirmiyor. Biz bunu yerine iletişimi devam ettirici onlara öneri vermek yerine onları anlayan bir dil kullanalım. Bu nedenle diyoruz ki, yorumlamayın, avutmayın, teselli etmeyin, soru sormak, sınamak, çapraz sorgulamak, konuyu saptırmak, sözsüz iletişim engellerinin kullanılmasının tamamı iletişim engellemeleri içerisine giriyor. Bunları yaptıkça da biz iletişemiyoruz, doğru etkili iletişim kuramıyoruz." diye konuştu.
VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖNEMLİ
Belediye olarak çalışanlarımızın eğitimine önem verdiklerini ifade eden İlkadım Belediye Başkanı Erdoğan Tok, “Yerel yönetimler halka en yakın hizmet kurumlarıdır. Vatandaş memnuniyeti önemlidir. Halkımız ile olan iletişime önem veriyoruz. Bu konuda belediye çalışanlarımızın da kişisel gelişimine ve gelişimine katkı sağlayan eğitimler veriyoruz. Belediye hizmetlerinin yerine getirilmesinde birinci aktör çalışanlarımızdır.Halkla sahada ilk diyaloğuçalışanlarımız kuruyor. Müşteri memnuniyeti esası ile halkı muhatap olan onunla verimli ve etkili iletişim kurmanın faydasının ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Bu sebeple personellerimizin yaşamlarına ve kişisel gelişimlerine katkı ve fayda sağlayan bu tür eğitim programlarını önemsiyorum” şeklinde konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.