Kredi kartı aidatları TBMM gündeminde
Bankaların kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti ve kredi dosya masrafı gibi tahsilatlarına ilişkin TBMM'ye gelen yoğun şikayetler üzerine oluşturulan TBMM Dilekçe Alt Komisyonu, ilk toplantısını yaparak, bu konudaki şikayetleri dinledi. Başkanlığını AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili Halil Ürün'ün yaptığı toplantıya katılan tüketici dernekleri temsilcileri ve komisyona ilk şikayet dilekçesini gönderen Hüsamettin Kurt, karşılaştıkları uygulamaları anlattılar. Toplantının başında konuşan Ürün, yapacakları çalışmanın amacının farkındalık yaratmak olduğunu söyledi. Dilekçe Komisyonu'na bankaların kredi kartı sahiplerinden aldığı kart aidatı, hesap işletim ücreti, komisyonlar ve kredi dosya masrafıyla ilgili çok sayıda şikayet geldiğini vurgulayan Ürün, ''Bankaların aldığı haksız ücretler, karşılaştığımız sıradan olay haline geldi'' dedi. Komisyona ilk şikayeti yapan Kurt, 1999 yılında kredi kartı aldığını, sözleşmede kredi kartı kullanım ücretinin ilk yıl alınacağının belirtilmesine rağmen, her yıl bu ücretin tahsil edildiğini ifade etti. 2010 yılında Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduğunu ve ücretin iptal edildiğini anlatan Kurt, bankanın ertesi yıl yine ücret tahsil ettiğini belirtti. Buna itiraz ettiğinde, banka yetkilileri tarafından sözleşmenin güncellendiğinin söylendiğini ifade eden Kurt, ''Bana verilen cevapta, 'Size elektronik posta attık, itiraz etmediyseniz kabul etmiş sayılırsınız' dediler. Aslında bu, sözleşmenin güncellenmesi değil, değiştirilmesidir. Bu durumda benim imzalamam gerekirdi'' diye konuştu. Tüketiciyi Koruma Derneği eski Genel Başkanı Ali Çetin de bankaların, kredi kartı sahipleri ve müşterilerinden hukuka aykırı olarak 31 kalemde tahsilat yaptığını söyledi. Çetin, bu ücretler arasında kredi kartı yıllık aidatı, hesap işletim ücreti, işlemsizlik ücreti, bakiye görüntüleme ücreti, ATM'den nakit çekim masrafı, arşivden belge çıkarma ücreti bulunduğunu kaydetti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.