Kriz mağdurlarının sığınağı oldu
2008 yılının küresel ekonomik kriz nedeniyle zorlu geçtiğine dikkat çeken Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Samsun Şube Başkanı Sema Onar Yaktı, kriz nedeniyle bankalara koşan halkın şimdilerde kredi kartlarıyla başının belada olduğunu söyledi. Başta elektrik ve doğalgaz olmak üzere temel ihtiyaçlara yüksek oranlarda zam yapıldığını hatırlatan Yaktı, Banka kredilerine ve indirimli ürünlere sarılan vatandaşların geçtiğimiz yıl bize ulaştırdıkları şikayetlerin sayısında önemli artışlar oldu. 2007 yılında 4 bin 169 olan banka ve hizmetleri ile ilgili şikayetler geçtiğimiz yıl 5 bin 50`ye yükseldi. Özellikle indirimli ve taksitli online satış yapan internet siteleri ile ilgili şikayetler ise 82`den 399`a çıktı dedi.
HER GEÇEN YIL ARTIYOR
4 kişilik bir ailenin günümüz koşullarında geçimini sürdürmesinin neredeyse imkansız hale geldiğini vurgulayan Yaktı, buna bağlı olarak da tüketici şikayetlerinde artışların yaşandığını dile getirdi. Ürün zamlarına gelen şikayetlerde de ciddi artışlar gözlendiğini kaydeden Yaktı, Uzun seneler, tüketici derneklerine ulaşan şikayetler arasında başı çeken kapıdan satışlara ilişkin şikayetler ise 727`den 511`e düştü. Türk Telekom`un özellikle düşük gelirli vatandaşları zora sokan `sabit ücret` uygulamasına tüketicilerin tepkisini çektiği gözleniyor. Türk Telekom`la ilgili şikayetler 2008`de bin 507`den 2 bin 168`e çıktı. Cep telefonu ile ilgili şikayetler ise, 2 bin 842`den 2 bin 310`a geriledi diye konuştu.
MADDİ İMKANSIZLIK DERNEĞİN
PERFORMANSINI DÜŞÜRDÜ
Söz konusu rakamların tüketici şikayetlerinin gerçek sayısını ifade etmediğini vurgulayan Yaktı, maddi imkansızlıklar nedeniyle vatandaşların mağduriyetlerini gideremediklerini sözlerine ekledi.