Kriz sebebiyle azalan klima satışları hızla toparlanıyor.
Arçelik-LG Klima Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, krizde insanların ilk önce klima almaktan vazgeçtiklerini ifade ederek, "Ama ben süratle Türkiye pazarının geri geleceğini düşünüyorum." dedi. Önceki gün 2 bin klima montajı yaptıklarını aktaran Bulgurlu, "Bu 2008 ve 2009'a göre yüksek. 2007 seviyesine geri gelmesi 1-2 yıl alacak." diye konuştu. Türk insanının, klimayı ancak gece uyuyamayınca satın almak istediğini dile getiren Bulgurlu'ya göre, tam pazarı görebilmek için temmuz sonunu beklemek lazım. Arçelik, yazın günde 10 binden fazla klima montajı gerçekleştiriyor. Yağışlı havalarda tüketicinin mağazaya gidip klima almadığını, ertelediğini anlatan Bulgurlu, yağışın nemi artırdığını, nemin de satışlarda etkili olduğunu belirtti: "Yüksek nemde satışlarımız artıyor. Ben bu yazın çok sıcak olacağına inanıyorum."
EVLERİN YÜZDE 9'U KLİMALI
Türkiye'de evlerin yüzde 9'unda klima bulunduğunu kaydeden Bulgurlu, pazarın çok cazip olduğunu söyledi. Üretime başladığı 2000'den bu yana 3,5 milyondan fazla ürünü yurtiçi pazarda tüketicilerle buluşturan Arçelik-LG Klima'nın Genel Müdürü, 2015 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı. Pazar paylarının yüzde 50 olduğunu ifade eden Bulgurlu, krizden çıkışlarını bu yılki yüzde 20'lik büyüme ile gösterdiklerini ve 2011'de de 2008'deki ciroyu yakalayacaklarını dile getirdi. 60 ülkeye ihracat yapan firma, toplam 1.500 personel ile yoluna devam ediyor. Arçelik-LG, dünyanın en sessiz klimasını yaparken, klimalarda virüsleri öldüren sistem kullanıyor. Üç ana stratejik hedeflerini, "İlk hedefimiz yurtiçi ev tipi klima pazarında liderliğimizi sürdürmek. İkinci hedefimiz ihracat pazarlarında büyüyerek 2015'te 500 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaşmak. Üçüncü hedefimiz ise 3 yeni işkolu." şeklinde sıralayan Bulgurlu, sadece klima üretimi yapan şirket olmaktan çıkarak, 3 yeni işkolunda faaliyetleri yoğunlaştıracaklarını, bunlardan ilkinin 'iklimlendirme ve mühendislik sistemleri' alanı olduğunu söyledi.