MARAŞ, "SAMSUN'UN POTANSİYELİNİ BİLMEK GEREKİR"

MARAŞ, "SAMSUN'UN POTANSİYELİNİ BİLMEK GEREKİR"
AK Parti Samsun Milletvekili aday adayı Mimar Özlem Maraş Samsun Tuhafiyeciler Odasını ziyaret ederek Başkan Ahmet Akbaş ve üyelerle görüştü.

TURİZM, TARIM, SANAYİ, SAĞLIK
AK Parti Samsun Milletvekili aday adayı Mimar Özlem Maraş, Samsun Tuhafiyeciler Odası'nı ziyaretinde başkan Ahmet Akbaş ile görüşerek Samsun'un geleceği ile ilgili karşılıklı fikir alışverişinde bulundu. Samsun ' un geleceğin Türkiye'sinde hak ettiği yeri alabilmesi için şehrin tüm yönleri ile bütüncül bir bakış açısı altında değerlendirmeye tabi tutulması gerektiğini ifade etti. Maraş, "Önce şehrin potansiyelinin doğru tahlil edilmesi gerekir. Sonrasında bu potansiyelin Türkiye ve dünya ölçeğinde muhtemel rakipleri karşısında rekabet avantajları ve  sürdürülebilirlik noktasında gerçekçi mukayeselerinin yapılması gerekir ki AK Parti tüm Türkiye sathında güncel master planlarını yapıp büyük bir kısmını da uygulamaya koymuş durumda. Bu planlar çerçevesinde Samsun'umuza baktığımızda potansiyellerimizin sırasıyla 4 ana başlıkta toplandığını görmekteyiz. Bunlar sırası ile tarım ve tarıma dayalı sanayi, turizmde; doğa ve kültür turizmi, hizmet ve lojistik sektöründe; Samsun' un Karadeniz'e kıyısı olan ülkelere açılan kapı olması, sağlık alanında gerek tesis ve yetişmiş personel bazındaki alt yapımız gerek termal kaynaklarımız ve son olarak cerrahi alet üretimindeki imkanlarımız." şeklinde sıraladı. 

ÇARŞAMBA VE BAFRA OVALARI ALLAH VERGİSİ
Tarımda Çarşamba ve Bafra gibi Allah vergisi iki münbit ovamızı maalesef çeşitli sebeplerle etkili olarak kullanamıyoruz diyen Maraş," Bu sebeplerden ilki planlama ve organizasyon noktasındaki eksiklerimiz. Artık 3-5 dönümlük arazilerde tarım yapılması dönemi çoktan kapandı. Satın alınan bir traktörün senede üç beş gün kullanılarak dünya ile rekabet edemeyeceğimiz açıktır.Bu potansiyelimizi dünya ölçeğinde rekabet edebilir ve sürdürülebilir hale taşımak istiyorsak teknik tabirle ölçeği büyütmemiz gerekiyor. Yani dünyadaki örneklerinde olduğu gibi binlerce dönümde aynı planlama ve organizasyonla tarım yapmak zorundayız. AK Parti bunu temin için tarım arazilerinin 20 dönümün altında bölünmesini engelleyici düzenlemeleri çoktan uygulamaya koyduğunu ancak çiftçimizin bu düzenleme doğrultusunda bir araya gelerek ölçeği büyütüp ekonomik değer meydana getirmeleri rekabet ve sürdürülebilirlik noktasında atılması gereken ilk adımdır." şeklinde konuştu.

ÜRÜN PAZARA SÜRÜLMELİ
Üretilen ürünler noktasında tutucu olmamak dünya pazarlarında karşılığı olan yeni farklı ürünlere yönelmek, üretim teknolojilerini çağın gerektirdiği seviyeye taşımak zorundayız diye konuşan Maraş, "İkinci olarak tarladan çıkan ürün doğal hali ile değil ona katma değer katacak işlemlerden geçirilmek sureti ile pazara sürülmesi gerekmektedir. Bu da tarıma dayalı sanayiye yatırımla mümkündür. AK Parti bu konulardaki makro düzenlemeleri ve yasal alt yapıyı oluşturmuş durumdadır. Öncelikle bu fırsatlar konusunda çiftçilerimiz ve müteşebbislerimiz aydınlatılmalı, mevcut üretim metodlarının rekabetçi yeni metodlara ve organizasyonlara dönüştürülmesi konusunda ikna edilmeli, bir araya getirilmeli ve hazırlanan master planların yerel düzeyde hayata geçirilmesi sağlanmalıdır." ifadesinde bulundu.

TURİZM ALANLARINI TANITMALIYIZ
Samsun'un deniz sezonu bulunduğu iklim kuşağından dolayı maalesef çok kısadır. Bu sebeple güneş,deniz, kum turizmi noktasında Ege ve Akdeniz'le rekabet etmemiz mümkün değildir, tespitini yaptıktan sonra Maraş," Ancak sahip olduğumuz yaylalar, doğal güzellikler ve şehrimizin Karadeniz bölgesindeki diğer şehirlere göre çok daha iyi olan alt yapısı her ne kadar batı ülkelerinden gelecek turistler için cazip olmasa da Arap coğrafyasındaki turistler için biçilmiş kaftandır. Ayrıca o coğrafyadan gelen turistlerin kişi başına düşen harcamaları batılı turistlere nazaran çok daha fazladır. Bu noktada şehrimizde son yıllarda oldukça ümitvar gelişmelerin yaşandığını görmekteyiz. Ayvacık'taki saklı cennete olan ilgi hepimizin malumu.Gelir düzeyi yüksek ortadoğu menşeili turistlerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını önceleyen doğru bir reklam ve pazarlama stratejisi ile şehrimizin bu potansiyelini harekete geçirmemiz mümkündür."dedi.

SAĞLIK VE LOJİSTİK PAZARLANMALI
Maraş, "Sağlık ve lojistik sektöründe ise altyapı çalışmaları hemen hemen tamamlanmış sıra bu imkanların doğru pazarlarda tanıtımına gelmiştir. Makro planlamaları ve mevzuat anlamında altyapısı tamamlanmış bu çalışmaların yerel ölçekte hayata geçirilmesi durumunda hem şehre gelen turist ve hem de şehre giren para artacaktır. Bunların hayata geçirilmesi durumunda şehirdeki her kesimin hayat standardının artacağı muhakkaktır. Bu durumdan en çok esnaflarımız faydalanacaktır. Devir bir olmak diri olmak ve iri olmak devridir. Kendimizi çağın gerektirdiği rekabet şartlarına adapte etmek zorundayız. Yenilikçi ve çok çalışkan olmak zorundayız. Fırsat verilmesi durumunda yukarıda kısaca değindiğim husuların detaylarını şehrimizdeki tüm kesimlerle paylaşarak hayata geçirmek arzusundayım."diye konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.