Ne kadar başarılı olabileceğini gösterdik

Ne kadar başarılı olabileceğini gösterdik
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tünel (Eşme-Salihli arasındaki T1 tüneli) inşaatıyla, dünyaya Türk müteahhitlik sektörünün, Türk mühendislerinin ve çalışanlarının zorlu şartlar altında ne kadar başarılı olabileceklerini gösterdik." dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Eşme-Salihli arasındaki 3 bin 47 metre uzunluğundaki "T1" tünelinin, Türk müteahhit ve mühendislerinin neleri başarabileceğini dünyaya gösterdiğini söyledi. Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi güzergahındaki Afyonkarahisar ve Uşak kesimlerinin ardından, Manisa'nın Alaşehir ilçesindeki "Eşme-Salihli Projesi T21 Tüneli"nin inşaatında incelemelerde bulundu. Bakan Uraloğlu, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, Banaz-Eşme arasındaki 85,6 kilometrelik güzergahtaki 712 metrelik "V-12 Viyadüğü" ve bölgedeki dolgu çalışmalarını, zemin iyileştirmelerini incelediklerini, Banaz-Eşme arası altyapı işlerinin fiziki ilerlemesinin yaklaşık yüzde 65'e ulaştığını ifade etti.

2023-agustos-naps1.jpg

Eşme-Salihli arasındaki kesimin, 22 bin 730 metre uzunluğundaki 25 tüneliyle hat üzerindeki en zorlu kesimlerden biri olduğunu belirten Uraloğlu, buradaki 25 tünelden 7'sinin tamamladığını söyledi. Tamamlanan tünellerden birisi olan "T1" tünelinin 3 bin 47 metre uzunluğu ile Eşme-Salihli arasındaki en uzun ve Türkiye'de TBM (tünel açma makinesi) ile açılan en büyük çaplı tünel olduğunu kaydeden Uraloğlu, sözlerine şöyle devam etti: "Tünelin kazı çapı 13,77 metre, tünel kaplama betonunun iç çapı da 12,50 metredir. Ayrıca Türkiye'de demiryolu ve güvenlik tünelinin tek kesitte iki katlı olarak inşa edilen ilk tüneldir. Tünelimizin üst katında hızlı tren giderken, alt katta ambulans ulaşımı da sağlanabilecektir. Bu tünelimizin kazı ve segment montaj imalatını, 206 gün gibi kısa bir sürede tamamlayıp, dünyada kırılması zor bir rekora imza attık. Bu tünel inşaatıyla, dünyaya Türk müteahhitlik sektörünün, Türk mühendislerinin ve çalışanlarının zorlu şartlar altında ne kadar başarılı olabileceklerini gösterdik.Dediğim gibi 25 tünelin 7'sinde çalışmaları tamladık. 8 tünelde çalışmalara devam ediyoruz. 4 tünelin portal yapısında çalışıyoruz. Kalan 6 tünelin çalışmalarına da yakında başlamayı planlıyoruz."

Kaynak:AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.