Nostarjik otobüsler görücüye çıkıyor
Fuarda nostajik otobüsler görücüye çıkacak. Fuarın ardından 1927 model RENAULT-SCEMİA, 1951 model BUSSİNG ve 1968 model LEYLAND otobüsler İstanbul'da hizmet vermeye başlayacak.
20 Aralık'ta sona erecek, toplu ulaşıma dikkat çekilecek olan organizasyonda toplu taşımacılık alanında hizmet veren tüm kurum ve otoriteler yer alacak. Ulusal ve uluslararası alanda büyükşehir ve il belediyeleri, üniversiteler, akademisyenler, deniz, kara, demiryolu ve raylı sistem ulaşımında ürün tedarik eden ve hizmet veren firmalar ile sivil toplum kuruluşlarının da katılacağı program İstanbul Kongre Merkezi'nde yapılacak.
Transist 2014 7. Uluslararası Ulaşım Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı'nın bu yılki teması ise "Toplu Ulaşımda 4S: Smart (Akıllı), Safety (Güvenli), Simplicity (Kolay), Sustainability (Sürdürülebilir) olacak. İlk oturumunda çevreyi kirletmeyen ya da çevre kirliliğini minimum seviyeye indiren enerji türleri kullanılmasına yönelik "Değişen Dünya İçin Ulaşım Teknolojileri Trendleri"nin ele alınacağı sempozyum dört ana oturum ve bir keynote oturumdan oluşacak.
NOSTALJİK OTOBÜSLER FUARDA GÖRÜCÜYE ÇIKACAK
1968 yılında hizmet veren troleybüs "Tosun"u geçtiğimiz yıl orijinaline sadık kalarak yeniden üreten ve İstanbul trafiğine armağan eden İETT, bu yıl iki farklı nostaljik otobüsü fuarda ziyaretçiler ile buluşturacak. İstanbul trafiğinde 29 yıl BUSSİNG, 24 yıl LEYLAND ve 15 yıl RENAULT-SCEMİA hizmet vermişti. Otobüsler ilk olarak fuarda İstanbullu ile buluşacak. Fuarın ardından 1927 model RENAULT-SCEMİA, 1951 model BUSSİNG ve 1968 model LEYLAND otobüsler İstanbul'da hizmet vermeye başlayacak.
ULAŞIM ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULACAK
Transist Sempozyum ve Fuar organizasyonu bu yıl bir ilke imza atarak toplu ulaşımın en iyilerini belirleyecek. mükemmellik kültürünün toplu ulaşım hizmeti veren kuruluşlarca benimsenmesi ve hizmet kalitesinin artırılması amacıyla düzenlenen yarışma Türkiye'nin toplu taşımadaki kriterlerini de ortaya koyacak. Yarışmayla belirlenen kriterlere göre en iyi toplu ulaşım hizmeti sunan illerin seçilmesi ile diğer illerin kendi eksik yönlerini görmelerinin, bu yönde kendilerini geliştirmelerinin sağlanması hedefleniyor. Ayrıca bu ödül töreninin periyodik olarak tekrarlanmasıyla zaman içinde illerin toplu ulaşım hizmetlerinde ne yönde ve ne kadar yol alabildikleri görülecek.
Yarışmada ana kriterler illerin toplu ulaşım hizmetlerindeki çalışmalarını değerlendirmek üzere tasarlandı. Karayolu, raylı ulaşım, denizyolu taşıma modları bazında farklılaştırılmış alt kriterler oluşturuldu. Böylece çevreci politikalardan ulaşım teknolojilerine, çalışan eğitimlerinden hizmet kalitesine kadar bir çok kriter ödüllerde belirleyici rol oynayacak. (DHA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.