Öğrenci bilim ile yaşamın iç içeliğini keşfedecek

Öğrenci bilim ile yaşamın iç içeliğini keşfedecek
Derste gündelik hayatta karşılaşılan olaylar arasında bağlantılar ve benzerlikler kurulacak, konularla ilgili birden fazla deney yapılacak

Zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran yeni sisteminde seçmeli olarak okutulan Bilim Uygulamaları dersiyle öğrenci bilim ile yaşam arasında ilişki kurmayı öğrenecek.

Bilim Uygulamaları dersi için hazırlanan öğretim materyalinde, öğretmenlere yol göstermek ve ilgili kazanımları gerçekleştirmek için 22 etkinlik bulunuyor. Öğretim materyaline göre, öğretmen etkinlik başlamadan önce soracağı araştırma sorularıyla öğrencileri bir hafta önceden etkinliğe hazırlayacak. Öğrencilerde merak uyandıracak ve verilen konuyu derinlemesine öğrenmelerini sağlayacak şekilde oluşturulan araştırma sorularının yanı sıra, öğrenilen konularla ilgili birden fazla deney yapılarak öğrenme desteklenecek. Öğretmen etkinliği yaparken, öğrencilerin katılımlarını, ilgilerini gözlemleyecek ve not edecek. Öğrencinin bilim ile hayatın iç içe olduğunun farkına varmasını sağlamak için, etkinliklerde gündelik hayatta karşılaşılan olaylar arasında bağlantılar ve benzerlikler kurulacak.

Bilinçli beslenme alışkanlığı kazandırılacak

Etkinliklerde, vücuttaki bütün organların birbirinden bağımsız olarak değil, bütünlük içerisinde ve belli bir amaç için çalıştığı fikri oluşturulacak. Öğrenciye ”En sevdiğiniz yiyecekler hangileridir” sorusu yöneltilerek” başlayan etkinlikle dengeli ve düzenli beslenmenin önemi üzerinde durulacak ve bilinçli beslenme alışkanlığı kazandırılacak. Böylelikle öğrenci vücuduna aldığı besinlerle kazandığı enerji miktarı ve harcadığı enerji miktarı arasında ilişki kurabilecek. Öğretmen, etkinliği uygularken çok zayıf veya kilolu öğrencilerin zayıf veya kilolu olmaları dolayısıyla hassasiyetlerini dikkate alacak. Günlük hayatta kullanılan nesnelerin yapımı için uygun malzeme seçimini maddelerin niteleme ve ayırt edici özellikleriyle ilişkilendirmeyi sağlayacak etkinliklerde öğrenciler bazı eşyaların yapımı için önerilerde bulunabilecek. ”Yüksek dağların üstünde neden hep kar vardır”, ”Dolu ne zaman ve nasıl oluşur”, ”Çiğ nasıl oluşur” gibi sorularla öğrenciyi doğadaki olaylar arasında ilgi kurabilmeye yöneltecek deneyler de uygulanacak. Görme olayının nasıl gerçekleştiğini öğrenciye öğretmek amacıyla yapılacak etkinlikte ise yansıma kanunu öğretilecek. Genleşmenin anlatılacağı etkinlik sonucunda öğrencinin, ısının maddeleri bozma etkilerini uygulamalı görerek yiyecekler ve kullandıkları eşyaları koruma konusunda gereken hassasiyeti göstermesi sağlanacak. Maddelerin katı, sıvı ve gaz halde sahip olduğu özellikler ile yaşam arasında ilişki kurulabilmesini sağlamak amacıyla oluşturulan etkinlikte maddelerin temel özelliklerinin yaşam için önemi vurgulanacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.