Onlardan çok şikayetçiyiz!
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın, güvenilir gıda konusunda gelen talepleri karşılamak üzere Türkiye genelinde hizmete geçirdiği ''Alo Gıda 174'' hattına, 1 Ocak-30 Nisan tarihleri arasında yapılan 74 bin 215 aramanın 14 bin 928'i gıda ihbar ve şikayet kapsamında kayıt altına alındı. Vatandaşların telefonla yaptığı başvuruların 11 bin 636'sı sonuçlandırıldı.
Buna göre 5 bin 822 satış yeri, 5 bin 321 üretim yeri, 2 bin 772 toplu tüketim yeri başvurusu kayıt altına alındı.
Başvurular, ürün gruplarına göre incelendiğinde, 2 bin 458'i (yüzde 26) tahıl, un ve unlu mamullere, bin 961'i (yüzde 20) et ve et ürünlerine ve 849'u da (yüzde 9) tasnif dışı gıdalara yönelik yapıldı.
Gıda hattına gelen başvuruların 12 bin 855'ini (yüzde 85) ihbar ve şikayetler oluşturdu. Bin 715 kişi bilgi almak için 607 kişi de gıda zehirlenmesine ilişkin başvuruda bulundu.
Bakanlığın verilerine göre en fazla başvuru, 3 bin 809 kişiyle İstanbul'da yapıldı. Bu ili sırasıyla Ankara (1.122), Antalya (848), İzmir (783), Bursa (516), Konya (447), Adana (362) Kayseri (280), Gaziantep (250) ve Kocaeli (236) izledi.
BİN 447 CEZAİ İŞLEM UYGULANDI
Başvuruların 10 bin 189'una ilişkin yapılan denetimlerde cezai işlem gerektirecek bir uygunsuzluk tespit edilmedi. Ancak, başvurular neticesinde bin 447 iş yerine cezai işlem uygulanmasına karar verildi.
Bu cezaların bin 409'u idari para cezası (yüzde 97), 28'i üretim veya faaliyetten men (yüzde 2), 10'u da (yüzde 1) Cumhuriyet savcılığına suç duyurusu olarak gerçekleşti.
Alo 174 Gıda hattına, genel itibariyle gıda üreten ve satan işletmelerin hijyen kurallarına aykırı faaliyetler gösterdikleri, ürünlerin içerisinde yabancı maddelerin çıkması, ürünlerin etiket bilgilerinde yeterli bilgi bulunmaması ve haksız rekabete neden olan ifadeler içeren etiketler, son tüketim tarihi geçmiş ürünlerin satışı, gıda zehirlenmesi şüphesi, izinsiz gıda satışı gibi konularda şikayetler geliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.