Otomobil kampanyaları ÖTV ödetmiyor!
Bu kez ÖTV pazarın yüzde 92'lik bölümünü ilgilendiren 1.6 lt ve altındaki motor hacimli araçları vurdu. ÖTV oranı yüzde 37'den 3 puanlık artışla yüzde 40'a çıkınca otomobillerin fiyatları 700 ila 1500 TL arasında arttı. Markaların büyük çoğunluğu ay sonuna kadar artışı fiyatlarına yansıtmayıp, kampanyalara devam dedi.
Geçen yıl olduğu gibi, bir gecede yükselen Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranları bu kez 1.6 lt ve altındaki motor hacimli otomobilleri vurdu. Daha önce yüzde 37 olarak uygulanan ÖTV, 3 puan artışla yüzde 40'a yükseltildi. Geçen yıl yapılan ÖTV artışları, toplam pazarın azınlıkta olan motor hacmine uygulanırken, bu kez ÖTV, pazarın yüzde 92.1'lik kısmını ilgilendiren 1.6 lt ve altındaki araçları etkiledi.
FİYATLAR 1000 TL YÜKSELDİ
Yeni ÖTV artışı sonrasında, pazardaki 1.6 ve altı motorlu araçların satış fiyatı en ucuz modellerde 700 TL artarken, daha pahalı modellerde artış 1.500 liraya kadar yükseldi.
Son birkaç haftadır beklenen ÖTV artışı, dün Resmi Gazete'de yayınlanıp uygulamaya konulunca, neredeyse tüm markalar kampanyalarını güncelleyerek artışı tüketicilere yansıtmayacaklarını duyurmaya başladı.
EYLÜLDE OTODA ZAM YOK
Yılın son üç ayında satış hedeflerini tutturmak için elinde önemli miktarda araç bulunan sektör, fiyat artışlarını ilk etapta başlattıkları kampanyalarla tüketicilere yansıtmamaya çalışıyor. Eylül sonuna kadar aradaki fiyat farkını üstlenen markalar, vergisiz fiyatlardan satışlarını sürdürme kararı aldı.
Otomobil Distribütörleri Derneği (ODD) raporuna göre otomotiv sektörünün yıl sonuna kadar 1.6 lt ve altı motor hacimli araçlardan satış beklentisi 160 bin adet. Yeni ÖTV artışıyla birlikte, bu hedefinde yüzde 10 altında kalınıp, toplam satışın 144 bin adet seviyesine gerileyebileceği yapılan tahminler arasında.
LÜKSLER DE ETKİLENDİ
Daha önceki yıllarda 1.6 lt motorlar genellikle lüks markaların ilgi alanına pek girmiyordu. Ancak son dönemde 1.6 lt ve daha düşük hacimli motorlar günümüzde Audi, BMW, Mercedes, Volvo gibi premium markaların da satışlarında önemli bir yer tutuyor. Bu nedenle ÖTV'deki 3 puanlık artışın ardından bu markaların büyük çoğunluğu da fiyat artışını yansıtmama kararını açıklamaya başladı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.