PAZARLAMA VE SATIŞ TEKNİKLERİ EĞİTİMİ

PAZARLAMA VE SATIŞ TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Samsun TSO’dan, “Pazarlama ve Satış Teknikleri” eğitimi

Samsun TSO tarafından düzenlenen, “Pazarlama ve Satış Teknikleri” eğitimi düzenlendi. Eğitimde konuşan Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Kemal Şahin, teknolojik imkanların, lojistik hizmetlerin geliştiği, pazarın kendini sürekli gelişip dönüştüğü dünyada satış ve pazarlamanın çok stratejik bir hal aldığını söyledi.

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (STSO), üyelerine yönelik eğitim çalışmaları çerçevesinde, “Pazarlama ve Satış Teknikleri” konulu eğitim düzenledi. Samsun TSO Davut Altan Meclis Toplantı Salonu’nda gerçekleşen eğitimin açılışında konuşan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Kemal Şahin, rekabetin her geçen gün zorlaştığı ve dünyanın tek pazar haline geldiği günümüz ekonomik şartlarında işletmelerin pek çok bileşenden etkin bir şekilde faydalanması ve kendini güncellemesinin çok önemli bir husus haline geldiğini söyledi.

Optimum uyum zorunlu

Konuşmasında verilen eğitim önemine değinen Şahin, “Teknolojik imkanların, lojistik hizmetlerin geliştiği, pazarın kendini sürekli gelişip dönüştüğü günümüzde satış ve pazarlama çok stratejik bir hal aldı. Bu çok bileşenli ekonomik hayatının merkezinde ise firmalar ürünlerini en iyi şekilde pazarlayıp satabilmek zorunda. En iyisi üretebilirsiniz, bunu çok uygun maliyetle de sunabilirsiniz ancak doğru bir şekilde pazarlayamazsanız satamaz ve dolayısıyla işletmenizin sürdürülebilirliğini çıkmaza sürükleyebilirsiniz. Günümüz koşulları tüm bileşenlerin en optimum şekilde uyumunu zorunlu kılıyor. Samsun Ticaret ve Sanayi Odası olarak kentimizin oldukça çeşitli ve kaliteli üretim altyapısına sahip olduğunun bilincindeyiz. Sahip olduğumuz bu ürün ve hizmet gamının mevcut pazarda daha geniş bir paya sahip olması arzusundayız. Bu açıdan Odamızın Karadeniz Konsorsiyumunun Koordinatörü olduğu başta Avrupa Birliği üyesi ve aday ülkeler olmak üzere toplam 60 ülkede, 600'e yakın ortak kuruluş ve 3 bine yakın deneyimli uzmanıyla KOBİ'lere hizmet veren Avrupa İşletmeler Ağı Projesi gibi pek çok araçla sizlerin gelişimine destek vermeye gayret ediyoruz” diye konuştu.

Başarının sırrı değişimin farkında olmaktan geçiyor

Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü Eğitmenlerinden Cüneyt Samancı ise, pazarlama ve satış tekniklerinde başarının sırrının, değişimde farkında olarak; bu değişimi kendi lehine kullanabilmek olduğunu söyledi. Pazarlamada ürün, fiyat, dağılım, reklam ve halkla ilişkilerin çok önemli olduğuna vurgu yapan Samancı, “Bunu biz 4 P olarak açıklayabiliriz. Bu dört olgu milenyumla birlikte 4 C’lere geçti. Bu da müşteri değeri, müşteri maliyeti, müşteriye kolaylık ve müşteri iletişimi. 4 C bilincine göre müşteriye verilen değer, önem ve öncelik, işletmelerin pazarlama iletişimi çerçevesini ve politikasını etkilemektedir. Müşteri odaklı yaklaşımının gelişmesiyle beraber; firmaların satıcı gözlüğünü bırakarak,  müşteriyi dikkate almaları kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu çerçevede 4 P’yi kurmadan önce müşterilerin 4 C’lerini iyi bir şekilde incelemeleri ve üzerinde düşünmeleri gerekmektedir. Onun için müşterilerinizi iyi tanımanız, iyi tahlil edip, teşhisi iyi koymanız lazım” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.