Reklamlar alkol tüketimi dört kat artırdı

Reklamlar alkol tüketimi dört kat artırdı
Türkiye, alkol ve rakı kartelleri için çok rahat bir şekilde reklam yapılabilir bir alan haline geldi. Gazetelerdeki içki reklamları alkol patlamasına neden oldu. Reklamlar özellikle öğrenci ve gençleri etkiliyor.


2003'te 500 milyon litre olan alkollü içki satışları 7 yılda 1 milyar 902 milyon litreye ulaştı. Türkiye'de alkol reklamlarının serbest olması tüketimi teşvik ediyor. Türkiye, alkol ve rakı kartelleri için çok rahat bir şekilde reklam yapılabilir bir alan haline geldi. Gazetelerdeki içki reklamları alkol patlamasına neden oldu. Araştırmalar, reklamların özellikle öğrenci ve gençleri alkole yönlendirdiğini ortaya koyuyor.

İÇKİ SATIŞLARI 7 YILDA 1 MİLYAR 902 MİLYON LİTREYE ULAŞTI
2003'te 500 milyon litre olan alkollü içki satışları 7 yılda 1 milyar 902 milyon litreye ulaştı. Türkiye'de alkol reklamlarının serbest olması tüketimi teşvik ediyor. Türkiye, alkol ve rakı kartelleri için çok rahat bir şekilde reklam yapılabilir bir alan haline geldi. Gazetelerdeki içki reklamları alkol patlamasına neden oldu. Araştırmalar, reklamların özellikle öğrenci ve gençleri bu alkole yönlendirdiğini ortaya koyuyor. Nitekim Tüketiciler Birliği'nin yaptığı araştırma, Türkiye'de İçki tüketiminin 11'e kadar düştüğünü ortaya koydu. Aynı araştırmaya göre ortaöğretimde alkol kullanımı yüzde 50 düzeyinde çıkarken, üniversiteliler arasında bu oran yüzde 50'yi de aşmış durumda. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu'nun yıllara göre alkol tüketim raporları ise, reklamların etkisini açıkça ortaya koyuyor. Sözkonusu araştırmaya göre 2003 yılında 505 milyon litre alkollü içki satılırken, 2010 yılına kadar geçen 7 yıl içinde bu rakam 1 milyar 902 milyon litreye ulaştı. Alkol firmaları gazetelerde serbestçe reklam yapmakla kalmıyor, açıkça yasak olan televizyon reklamları için de çeşitli görsel hilelere başvuruyor. Dramatik hikayelerle milyonları ekrana bağlayan dizilerde, içki sahneleri ile alkol tüketimini eşik altı reklam yaparak milyonlarca genç izleyicinin bilinç altına yerleştiriyor.

Genç yaşta bağımlı oluyorlar

Konuyla ilgili olarak gazetemize açıklamalarda bulunan Türkiye Yeşilay Derneği Genel Başkanı Avukat Muharrem Balcı, kapalı alanlarda sigara kullanımının kanun çıkarılarak yasaklanmasının sigaraya karşı bir bilinç oluşturduğunu belirterek, Hükümetin, gazetelerdeki alkol reklamları için de muhakkak bir kanun çıkarması gerektiğini bildirdi. Reklamların tüketimi artırmak için yapıldığını kaydeden Balcı, "Sadece sigaraya karşı yasa çıkarmak yeterli değil. Alkol de, sigara ve madde kullanımı, çocuk oyunları gibi bağımlılık yapıyor. Alkol kullananlar, özellikle gençlerden pek azı sosyal içici oluyor. Çoğu insanda alkol, bağımlılık yapıyor ve sürekli kullanmaya başlıyor. Bütün bağımlılık yapıcı maddelerle mücadele etmek lazım" şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.