REZERVASYON ARTIŞI GÜLÜMSETİYOR

REZERVASYON ARTIŞI GÜLÜMSETİYOR
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, "2022 yılı gerçekten güzel geliyor, özellikle yurt dışından gelen rezervasyonlarda ciddi artış var. Ana pazarlarımızın yanı sıra Latin ülkeleri gibi alternatif pazarlarda da yükseliş bulunuyor." dedi.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, 2022 yılının güzel geldiğini, özellikle yurt dışı rezervasyonlarında ciddi artış olduğunu belirterek, "Ana pazarlarımızın yanı sıra Latin ülkeleri gibi alternatif pazarlarda da yükseliş bulunuyor. Yabancı misafirlerin ülkemize ilgisi tatil beldelerinde doluluğun yüzde 100’leri bulacağını gösteriyor. Yerli turist için hem uygun fiyata hem de istedikleri destinasyonda, istedikleri otelde tatil yapmanın yolunun erken rezervasyon olduğu görülüyor." dedi. Bağlıkaya, bu yılı iki dönem halinde değerlendirdiklerini, birinci dönemde aşılama çalışmalarının devam ettiğini, ikinci dönemde ise büyük bir hızla aşılanma oranlarının arttığını anımsattı. Turizm hareketlerinin yılın ikinci döneminde başladığını, ardından Avrupa Birliği ülkelerinin aşı pasaportu uygulamasını hayata geçirdiğini ifade eden Bağlıkaya, daha sonra ana pazarların, parça parça turistik seyahatlere açıldığını, yaşanan bu hareketliliğin sektöre bir nebze de olsa nefes aldırdığını dile getirdi.

"2022 yılının ilk aylarından itibaren turizm sektöründe hareketlilik artacak"

Firuz Bağlıkaya, bu yıl en güzel ve en çok turist ağırladıkları tatil beldeleri Bodrum, Marmaris, Fethiye ve Manavgat’ta yaşanan yangınların turizmi etkilediğini anımsatarak, özellikle TÜRSAB’ın "Yeniden Yeşert" kampanyasının etkisi ile birlikte bu sezonun beklenenden daha uzun geçmesinin olumlu olduğunu belirtti. Gelecek sezon için ayrı bir değerlendirme yapılmasının önemine işaret eden Bağlıkaya, sözlerini şöyle sürdürdü: "İnsanlar tatili, bir arada olmayı çok özledi, bu özlem ülkemizin turist sayısı bakımından çok önemli rakamlara ulaşacağını gösteriyor. Rekorlarla kapattığımız 2019 yılındaki turist sayısına ulaşacağımızı düşünüyoruz. Bu anlamda geçtiğimiz günlerde Antalya’da birincisini düzenlediğimiz hem yoğun katılımın olduğu hem de büyük ses getiren turizm kongremizde erken rezervasyon kampanyası başlatmıştık. Vatandaşlarımızın bu çağrımızı dikkate alması çok önemli. Yabancı misafirlerin ülkemize ilgisi tatil beldelerinde doluluğun yüzde 100’leri bulacağını gösteriyor. Yerli turist için hem uygun fiyata hem de istedikleri destinasyonda, istedikleri otelde tatil yapmanın yolunun erken rezervasyon olduğu görülüyor." Bağlıkaya, turizmde 2022 yılının, 2019'u yakalama ihtimalinin olduğunu vurgulayarak, bugüne kadarki verilerin de onu gösterdiğini dile getirdi.
"Vatandaşlarımız erken rezervasyona yoğun ilgi gösteriyor"

Firuz Bağlıkaya, acentelerden ilk alınan bilgilerin, yerli turistlerin erken rezervasyona yoğun ilgi gösterdiği yönünde olduğunu vurgulayarak, "Vatandaşlarımıza önerimiz ellerini çabuk tutmaları." dedi. Kartepe ve Sapanca’ya yoğun bir talep olduğunu aktaran Bağlıkaya, salgında evinde sıkılan, doğayla kucaklaşmak isteyenlerin bu bölgelere akın ettiğini, kar yağışı ile birlikte talebin çok hızlı katlanacağını söyledi. Bağlıkaya, gelen taleplerden kış dönemini çok yoğun geçireceklerini tahmin ettiklerini anlatarak, "Kasımdan itibaren yerli-yabancı 200’e yakın seyahat acentesinin bölgeye turlar düzenlemeye başladığını, yaşanan yoğunluk ve beklentiyi düşününce geçen dönemde zorluk yaşayan turizm sektörünün rahat bir nefes alacağını aktardı.

"Alınan tedbirler yurt dışında Türkiye'nin imajına olumlu katkılarda bulundu"

TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, salgın sürecinin, herkesin hayatında çok derin izler bıraktığını belirterek, sektörün ayakta kalabilmesi için insan üstü bir mücadele verdiklerini ve buna devam ettiklerini dile getirdi. Turizmde kalınan yerden başlanmayacağını, gelecek dönemde artık yepyeni kurallar, beklentiler, tüketici davranışları ve deneyimlerin karşılarına çıkacağını anlatan Bağlıkaya, "Salgın sürecinde, Türkiye genelindeki bütün otellerimiz ‘Güvenli Turizm Belgesi’ne başvurdu. Bu erken alınan tedbirler, yurt dışında Türkiye'nin imajına son derece olumlu katkı sağladı. Biz de TÜRSAB olarak yurt dışından gelen tur operatörü ve seyahat acentelerine İzmir ve Antalya'nın salgına karşı aldığı önlemlerle ilgili tanıtımlarını yaptık. Bu önlemler ile gerek transfer araçlarındaki gerek de yeme-içme sektöründeki ciddi önlemler sayesinde yabancı misafirlerimizden çok olumlu dönüşler aldık." diye konuştu.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.