Samsunlular sanata doyacak

Samsunlular sanata doyacak
Romantik balenin en seçkin örneklerinden 'Giselle' 12 yıl aradan sonra 16 Nisan Perşembe günü, yine 'Karagöz ve Hacivat ile Cumhuriyete Yolculuk' ve 'Üç Bale' 18 Nisan Cumartesi günü Samsun Devlet ve Opera ve Balesi tarafından AKM'de izleyici karşısına çı

ROMANTİK BALENİN ÖLÜMSÜZ ESERİ
Samsun Devlet ve Opera ve Balesi, 9 Nisan Perşembe günü Giselle adlı opera ile ve 11 Nisan'da 'Karagöz ve Hacivat ile Cumhuriyete Yolculuk' ve 'Aşk İçin' adlı oyunlarla Samsunlu izleyicilerin karşısına çıkacak. Adolphe Adam'ın en tanınmış balesi olan ve ilk defa 1841 yılında oynanan "Giselle", romantik balenin en seçkin örnekleri arasında gösteriliyor.

DÜNYANIN EN ÇOK SAHNE ALAN ESERİ
Ankara Devlet Opera ve Balesi Başkoregrafı Zeynep Odabaşı tarafından sahneye konulan ve kahramanın adını alan eser, "Giselle", sevgilisinin kendisini aldattığını anladıktan sonra delirip ölen ve aşk acısından hayata gözlerini yummuş diğer kızların ruhlarıyla, ormanda kendilerini aldatan sevgililerinden intikam almak isteyen bir varlığa dönüşen genç kızın öyküsünü konu alıyor. Lirik müziği ve romantik atmosferiyle dünyanın en çok sahnelenen klasik balelerinden biri olan iki perdelik yapıtın koreografisi Jean Coralli ile Jules Perrot'nun imzasını taşıyor. Dekorunu Nihat Kahraman'ın, kostümlerini Nursun Ünlü'nün hazırladığı eserin ışık düzeni Fuat Gök'e ait.

KARAGÖZ VE HACİVAT 21. YÜZYILA TAŞINDI
Ankara`da 6 yıl kapalı gişe oynayan 'Karagöz ve Hacivat ile Cumhuriyete Yolculuk' adlı çocuk operası Samsun Devlet Opera ve Balesi tarafından 18 Nisan Cumartesi günü Atatürk Kültür merkezi'nde (AKM) sahnelenecek.

HACİVAT VE KARAGÖZ 21. YÜZYILA TAŞINDI
Hacivat ve Karagöz`ün, Nasrettin Hoca, Yunus Emre, Mevlana gibi Anadolu`nun en zengin kültür miraslarından biri olduğunu vurgulayan Oyunun rejisörü ve metin yazarı Gülce Erdoğan, çocukların bu kültür miraslarını unutmaya başladıklarına dikkat çekti.
“Çocukların ilgisini seçmek için Karagöz ve Hacivat`ı 21. yüzyıla taşıdık” diyen Erdoğan, şöyle devam etti; “Daha modern, daha çağdaş, yeni maceraların içine attık Hacivat ve Karagöz`ü. Çocuklar seyrettiklerinde, televizyonda seyrettikleri çizgi film kadar onlardan zevk aldılar. Çocuklar için bir eser üretirken onların psikolojik yapılarına, yaş düzeylerine uygun müzikler ve diyaloglar seçmek çok önemli. Bu arada, onlara ufak tefek mesajlar vermek de çok önemli. Bu da müzik ve dansla olduğu zaman çocuklar üzerinde çok kalıcı, unutulmaz izler bırakıyor.”

SAMSUN VE CUMHURİYET
Gülce Çelik Erdoğan, büyük önder Atatürk`ün 19 Mayıs 1919`da Samsun`a çıktığını, Kurtuluş Savaşı`nın başlangıcında ve Cumhuriyetin kuruluşunda Samsun`un öneminin çok büyük olduğunu belirtti. ``Karagöz ve Hacivat ile Cumhuriyete Yolculuk`` adlı eserde doğrudan Cumhuriyet ve demokrasi değerlerinin yüceltildiğini ifade eden Erdoğan, Samsun`da bu eserin sahnelenmesini çok anlamlı bulduğunu sözlerine ekledi. Bestesi Mustafa Erdoğan`a, dekoru Yusuf Toker`e, kostümleri Nursun Ünlü`ye koreografisi Nilgün Birsel Demireller`e ait oyunun orkestra şefliğini Markus Baisch yapıyor.

FANTASTİK BİR BALE
34 kişilik kadrosuyla sahne alacak olan 'Üç Bale' adlı oyun 3 perdeden oluşuyor. 3 perdeden oluşan gösterinin ilk bölümü, Çeşmebaşı ile başlıyor. Bu bölümde Türk folkloruna görülen gerçek kişilerle öykü kişilerinin birbirine karışmasıyla hazırlanmış fantastik bir bale izleyenlere sunuluyor. Daha sonra bale Yozdöngü ve Bebek konulu eserlerle devem eden oyunun çalışmaları 8 ay sürdü.

DAHA ÖNCE ANKARA DEVLET OPERA VE BALE 'DE SERGİLENDİ
İspanyol koreograf Goyo Montero'nun sahneye koyduğu "Manyetik Alan" ise yaşamın aykırılıklarını gözler önüne sermeyi hedefliyor. Montero'ya göre izleyicilerin kendilerinden de bir parça bulabilecekleri bir eser "Manyetik Alan": "Zıt kutuplar birbiri için çekim oluşturuyor. Manyetik Alan" daha önce Hannover, Madrid, Kiel ve Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde sahnelendi. Ünlü İngiliz koreograf Ashley Page'in sahneye koyduğu üçüncü eser "Seyyar Bir Şölen" adını taşıyor. Rock - bale türündeki bu eserde günümüz insanının yaşadığı içe ve dışa dönük çatışma, bütün bunlara karşın yaşamını sürdüren romantizm, dans dilinin kimi zaman inceliği, kimi zaman sertliğe varan tepkileri içinde sunuluyor.