Satışlar düştü

Satışlar düştü
Krizin etkisiyle bu yılın ilk yarısında Türkiye'de cep telefonu satışları operatör kampanya desteklerine karşın yüzde 8 düşerken, cepte geçen yıl 145 Euro olan son kullanıcı ortalama fiyatı da bu yıl 110 Euro'ya geriledi.

PAZAR YÜZDE 30 ORANINDA DARALDI
Araştırma şirketi GFK'nın, 2009'un ilk yarısıyla ilgili cep telefonu pazar araştırmasına göre, geçen yılın ilk altı ayında son kullanıcıya ulaşan cep telefonu sayısı 5 milyon 463 bin adetken, bu yılın aynı döneminde bu rakam 5 milyon 43 bine geriledi. Cirosal anlamda da pazar yüzde 30 daralarak, 557 milyon Euro'luk büyüklükte kaldı. Araştırma sonuçlarına göre, Nisan-Haziran 2009 dönemi, Ocak-Mart 2009 dönemine göre adetsel yüzde 15, cirosal olarak yüzde 18 büyüme gösterdi. GFK araştırmasına göre, pazarda her geçen gün oyuncu ve buna bağlı olarak satılan model sayısı artıyor. Özellikle Çin'den ithal edilen markaların arttığı pazarda geçen yılın ilk altı ayında 765 farklı model son kullanıcıyla buluşurken, model sayısı bu yılın aynı döneminde yüzde 46 artışla bin 119'a ulaştı. Ancak bu artış trendi etkisini fiyatlarda göstermedi.
AKILLI TELEFONLAR BÜYÜYOR
Akıllı telefonlar olarak bilinen 'Smartphone'lar da geçen yıla göre büyüme trendine geçti. Toplam pazar içinde payı cirosal olarak yüzde 13'e ulaşan Smartphone'lar özellikle operatörler tarafından çeşitli desteklerle tüketiciye ulaştırılmaya çalışılırken, elektronik postalara ulaşmada ve data transferlerinde tercih edilen bu telefonların üçüncü nesil (3G) teknolojisinin başlamasıyla yılın ikinci yarısında daha da yaygınlaşması bekleniyor.
3G UYUMLU CEP TELEFONLARINDA YÜZDE 15 ARTIŞ
GFK'nın 2009 yılının ilk yarısına yönelik cep telefonu sektörüyle ilgili araştırmasından çıkan bazı veriler şöyle: Yılın ilk yarısında, yapılan telefon satışlarının yüzde 15'i, 3G uyumlularından oluştu. Bu telefonların satışı geçen yıla göre yüzde 15 artış gösterdi. İlk altı ayda 3G altyapısı olmamasına karşın, operatörlerin yaptığı cihaz içerikli kampanyalarda modelleri üçüncü nesil uyumlulardan seçmeleri, satışlardaki bu artışı destekledi.
Bu yılın ikinci yarısında da 3G'nin başlaması ve operatörlerin kampanyalarına ağırlık vererek devam etmelerinin bu oranı daha hızlı artıracağı tahmin ediliyor. 19