SEO İçin Kullanılacak Araçlar
Burak Güloğlu tarafından 2017 yılında kurulan sitesi zamanla gelişme göstererek birçok kesime hitap etmeye başlamıştır. Türkiye de medya oldukça aktif bir şekilde kullanıma sahiptir. Özellikle de sosyal medyalar E-spor, alışveriş, oyun alanında çok fazla içeriği bu sitede kolayca bulabilirsiniz. Burak Bey girişimcilik adına birçok seminer, toplantı ve görüşmelere katılarak öncelikle bu alanlarda kendini yetkin bir birey haline getirmiştir. İlerleyen süreçlerde kurmuş olduğu bu siteyi interaktif bir CV haline getirmek istemiştir.
Birçok kişi ? Gibi soruları sıkça soruyor. Öncelikle SEO netice de doğuştan bir yetenek değildir. Arama motorları üzerinde uyum sağlama konusunda belirli temel taşlara dayanır. Bunlardan en önemlisi ise araçları kullanabilme ve bu araçlardan geri bildirimleri en iyi şekilde analiz ederek doğru adımlar atabilmektir. Bazen araçları 3 ana temel nedenden dolayı kullanmak imkansızdır. Temele baktığımızda bu araçlar da 3 ana nedene göre aralarında kategorize edilirler.
Temel Üç Ana Kategori Nedir?
Birincisi web sitenizi arama motorlarına tanıtmaktadır. Bu blog olabilir, e-ticaret olabilir, yöntemleri gibi birçok farklı opsiyon olabilir. İkincisi ise web sitelerinizin arama motorlarındaki konumunun zayıf ve güçlü yönlerini görmeniz gerekir. Bu sayede ilerleme gösterirken daha aktif ve canlı web sitelerine sahip olursunuz. Son olarak rekabet içerisinde olduğunuz web siteleriyle kıyas yapmalısınız. Aksi halde rekabette sürekli yerinizde sayarsanız üstünüz 1 kişi varken binlerce kişi olabilir. Bu nedenle rakipleri bir şekilde takip etmek oldukça önemlidir.
SEO Araçları
SEO içerisinde birçok farklı araç mevcuttur. Bunların her birinin kullanım amacı da doğrultusunda farklılık gösterir. Bunlardan biri olan Ahrefs en etkili geri bildirim ve rekabet analizi araçlarından birsidir. Site denetimi ile genel, çeşitli SEO seçeneklerine göre problem arayışındadır. Web siteniz üzerindeki organik trafiğin sayfalara göre dağılımlarını gösterir ve oldukça kolay bir kullanım sağlar. Aynı zamanda meta bilgilerindeki eksiklikleri listeler ve 404 hatası gibi ulaşılamaz olan URL seçeneklerini de denetleyerek yardımcı olur.
Site kaşifi seçeneği ile rakiplerinizin organik ve ücretli olan trafiğini kendi organik ve ücretli olan trafiğiniz ile karşılaştırarak izleyeceğiniz yolu daha kolay bir şekilde bulursunuz. Ayrıca sitelerinizin ön plana çıkmasını istiyorsanız rakiplerinizi iyi analiz etmeniz oldukça önemlidir. Site içerisinde ne gibi reklamlar yayınlanıyor, hangi organik arama içerisinde daha güçlüler gibi soruların yanıtlarını bulmanız haline kendi web siteniz de oldukça başarılı bir hale gelecektir. Anahtar kelime kaşifi sayesinde siteler içerisinde kullanabileceğiniz yeni anahtar kelimeler hakkında tavsiyeler almanız mümkündür. Ayrıca bu bölümde her anahtar kelimenin tıklanması size getirecek olduğu ücreti gibi birçok derin analiz gerçekleşir. İçerik kaşifi trend konulara göz atarak farklı bağlantıları sizler için keşfeder.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.