Valilikten yapılan yazılı açıklamada, 15 Mart'tan itibaren 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan aramaların büyük bölümünün, koronavirüs hakkında danışma amaçlı çağrılardan oluştuğu belirtildi.
Söz konusu aramaların ihtiyaç sahibi vatandaşların 112 Acil Çağrı Merkezi'ne erişimlerini ve acil durumlara etkin müdahaleyi engellediği aktarılan açıklamada, "112 Acil Çağrı Merkezi sadece acil durumlarda aranmalı, koronavirüsle ilgili alınan tedbir ve önlemlere ilişkin süreç, devletimizin ve ilgili bakanlıkların resmi iletişim kaynaklarından takip edilmeli ve danışma amaçlı 184 SABİM (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi) hattı kullanılmalıdır." ifadelerine yer verildi.