200 bine yakın çağrı cevaplandı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının çağrı merkezi ALO 181'den geçen yıl, 1 milyon 183 bin 924 çağrıya cevap verildi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre 2013'te hayata geçirilen ALO 181 hattı, vatandaşların kentsel dönüşüm, tapu ve kadastro ile çevresel konulardaki sorunlarına çözüm bulmaya devam ediyor. Hattan bakanlığın uygulama alanına ilişkin sorulara cevap verilip, konu ilgili kuruluşlara iletiliyor. 24 saat hizmet veren çağrı merkezi geçen yıl 1 milyon 183 bin 924 kez arandı. Çağrı sayısı 2022'ye göre, 6 Şubat'taki depremin ardından oluşan yoğunluğun da etkisiyle yüzde 58 arttı. Çağrı hattına, bakanlığın kentsel dönüşüm hamleleriyle ilgili 124 bin 292 soru geldi. Milli Emlak ile ilgili 1485, tapu ve kadastro ile ilgili 501 bin 819, çevre şikayetleriyle ilgili 136 bin 415, mesleki hizmetlerle ilgili 4 bin 21, çevresel etki değerlendirme (ÇED) çalışmaları ile ilgili 21 bin 918, belediye ve il özel idare ile ilgili 23 bin 296, mekansal planlama ile ilgili 401, tabiat varlıklarını koruma ile ilgili 342, coğrafi bilgi sistemleri ile ilgili 6 bin 740 ve TOKİ ile ilgili ise 5 bin 241 çağrıya cevap verildi. Vatandaşlar, deprem bölgesinde hayata geçirilen yerinde dönüşüm projesiyle verilen destekler başta olmak üzere evlerinin hasar durumu ve ilerleyen süreçlerle ilgili bilgileri de ALO 181 yoluyla öğrenebiliyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

TÜRKİYE Haberleri