Müfredata göre minikler 14 hafta boyunca sadece 'a' ve 'e' harflerini öğrenecek, geri kalan zamanını boyama, dinleme, eşleştirme, çizgi çalışmaları gibi uyum etkinlikleriyle geçirecek.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yeni dönemde hayata geçirilecek olan yeni eğitim sistemiyle okula yeni başlayacak 66 aylık çocukların ders içerikleri netleşti. Okula uyum süreci kapsamında 14 haftalık etkinliklerin yer aldığı kitaplarla öğrenciler, boyama, dinleme, eşleştirme ve çizgi çalışmaları yaparak oyunlar oynayacak. Bu süreçte öğrenciye okulu sevdirmenin yanı sıra 1'den 10'a kadar sayı saymakla birlikte sadece 'A' ve 'E' harfi öğretilecek.
14 HAFTA BOYUNCA BOYAMA VE OYNAMA
İlk kez okula başlayacak olan 66 aylık çocukların ders işleyeceği kitaplar hazırlandı ve Bakanlığın sitesinde yayımlandı. Kitapta öğrencilerin uyum süreci kapsamında 14 hafta boyunca yapacağı etkinliklere yer verildi. Öğrenciler bu süreçte hiçbir ders eğitimi olmaksızın boyama, dinleme, kesme yapıştırma ve çizgi çalışmaları yapacak. Ayrıca günlük 1 saat de oyun oynayacaklar. 66 aylık ve okula yeni başlayacak öğrenciler için yeni zorunlu ders olan 'oyun ve fiziki etkinlikler' dersi kapsamında, Olimpiyat Milli Komitesi ve Paralimpik Milli Komitesi'nin katkılarıyla özel oyun kartları hazırlandı. Oyun kartlarında öğrenciler için oyunun nasıl oynandığını gösteren işaret ve resimli açıklamalar bulunuyor.
SIRAYA OTURMA KALEM TUTMA DERSİ
66 aylık çocukların dikkatini çekecek ve okuma yazmayı sevdirecek tarzda yapılandırılan kitaplarda sadece 2 ana harfin tanıtılması dikkat çekiyor. Bu kapsamda öğrenciler 14 hafta boyunca 'A' ve 'E' harfleriyle, boyama ve dinleme gibi etkinlikler sürerken ara sıra karşılaştırılılarak alışmaları sağlanacak. Ayrıca 1'den 10'a kadar olan sayılar da yine bu kitaplardaki etkinliklerle öğretilecek. Öğretmen yine bu süreçte öğrenciye, sıraya nasıl oturacağını, kağıdını ve kalemini nasıl tutacağını öğretecek.
Öğretmene de el kitabı hazırlandı. Bu kapsamda öğretmenler için de, 14 haftalık etkinlik takviminin yer aldığı 'Uyum ve hazırlık çalışmaları öğretmen kitabı' hazırlandı. Öğretmen kitabının giriş bölümünde, öğretmenin ilk iletişimi, öğretme yöntemleri, sınıf ortamı gibi değişkenlerin öğrencilerin kendilerini kaygılı ya da rahat hissetmelerine sebep olacağı belirtildi. Bu nedenle ilkokul 1. sınıfta doğrudan okuma yazma çalışmaları gibi bir öğretim alanı ile başlamanın yerine, onların bu tür öğretim alanlarına sağlıklı bir başlangıç yapabilmelerini sağlamak için eğitim ve öğretimin harmanlanmış etkinliklerle sunulmasının önemine değinildi. Kitapta öğretmenlere, zaman zaman öğrencilerine şimdi ne yapmak istediklerini sormaları telkin ediliyor.