Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), 15-17 Mart 2015 arasında Boston şehrinde bu yıl düzenlenen ve ABD'nin en büyük su ürünleri fuarı olan 34. Kuzey Amerika Su Ürünleri Fuarı'na (Seafood Expo North America) katıldı. STG, fuarda ziyaretçilere 2 bin 500 kişilik levrek ve çipura tattırarak bilinirliğini arttırdı. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı ve STG Üyesi Sinan Kızıltan, ABD’nin Türk kültür balıkçılığı için son yıllarda çok önemli bir pazar haline geldiğini kaydetti. ABD’ye ihracat yapan firma sayısının son yıllarda artış gösterdiğine dikkat çeken Kızıltan, bu durumun sektörün toplam ihracatına da yansıdığını aktardı. Geçen mayıs ayında Boston’a direkt uçuşların başlamasıyla çok önemli bir meselenin çözüldüğünü ve su ürünleri ihracatının artarak devam edeceğini belirtti.
‘SAĞLIKLI BESLENME ÖNEM KAZANIYOR, TÜRK BALIKLARININ TÜKETİMİ ARTACAK’
Sinan Kızıltan, son yıllarda sağlıklı yaşam felsefesine önem veren ABD'de Akdeniz levrek ve çipurasının çok iyi tanındığını ifade etti. Kültür balıkçılığında bütün üretim aşamalarının takip edilebilir olması ve sağlığa zararlı hiçbir madde kullanılmaması sebebiyle Amerikalıların kültür balığını daha çok tercih ettiğini anlatan Kızıltan, “Türk su ürünlerinin bilinirliği, ABD pazarında her geçen gün artıyor. 2013 yılında ihracatımız, yüzde 40’lık artışla 11,6 milyon dolara ulaştı, 2014 yılında ise yüzde 66'lık artışla19,3 milyon dolara yükseldi. Özellikle levrek balığına yoğun ilgi var. Önümüzdeki yıllarda bu pazardaki konumumuz çok daha fazla güçlenecek.” şeklinde konuştu.
Kuzey Amerika Su Ürünleri Fuarı'na yaklaşık 1250 firma katıldı. Türkiyeden STG'nin yanı sıra THY Kargo, Agromey Gıda ve Yem San. Tic. A.Ş. ile Kılıç Deniz Ürünleri Üretimi İhr. İth. ve Tic. A.Ş. de info stantla katıldı. STG heyetinde Başkan Yardımcısı Faruk Kemal Babila, Yönetim Kurulu üyeleri Ahmet Sagun, Alican Yamanyılmaz, Ufuk Atakan Demir, İsmail Aksoy ve Yurdakul Sözeri, Ege İhracatçı Birlikleri Şefi Serap Ünal ve uzman yardımcısı Neslihan Ersan yer aldı. CİHAN