Deprem gibi afetlerde mağdurlarla doğru iletişimin önemine işaret eden Halk sağlığı uzmanı Prof. Dr. Haydar Sur, telefonla afetzedelere ve mağdurlara ulaşarak onlarla iletişime geçmenin birçok zaman görevliler tarafından gerçekleştirildiğini kaydederek, iletişimde mutlaka özenli davranılmasını, güven verilmesini, zamanında ve doğru bilgi sağlanması gerektiğini söyledi.
Özenli davranmaya dikkat edilmeli
Telefonla afetzedelere ve mağdurlara ulaşarak onlarla iletişime geçmenin birçok zaman görevlilerin eylemleri arasında yer aldığını belirten Prof. Dr. Haydar Sur, “Bu tür iletişimde ‘Nasıl olsa beni görmüyor’ diye düşünerek özensiz davranmak büyük hatadır. İnsanın beden postürü ve duygu durumu telefonda bile olsa sesine yansır ve hattaki kişi bizim tutumumuzu bu yansımalardan anlar. Yardımımızın dokunması için bu kişilerin bize güveninin hiçbir surette bozulmamasının büyük önemi vardır. Telefon iletişiminde seçtiğimiz sözcüklerin yanı sıra ses tonumuz, sesimizin şiddeti, karşımızdakine de konuşma fırsatı tanıyıp tanımadığımız, konuşma hızımız gibi unsurların dostane ve amaca yönelik olması gerekir.” dedi.
İletişimde ortaya çıkacak engellerin farkına varılmalıdır
Deprem gibi afet durumlarında ortaya çıkabilecek iletişim engellerine de değinen Sur, “Afetzedelere ve mağdurlara hizmet veren kişiler, olabilecek iletişim engellerinin farkına varmak ve bunların üstesinden gelmek için ellerinden gelen her şeyi yapmak durumundadır.” dedi.