'Artık terör örgütleri düşünsün'

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Son operasyonlarda hedefleri vurma oranındaki isabet yüzde 99'u geçti.

Bu çok önemli bir başarı. Artık terörist mağarada sığınacakmış. Hayır sığınamaz" dedi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Son operasyonlarda hedefleri vurma oranındaki isabet yüzde 99'u geçti. Bu çok önemli bir başarı. Artık terörist mağarada sığınacakmış. Hayır sığınamaz. İki başlıklı, nüfus edici bombayı dünyada en etkili en iyi bombayı TÜBİTAK'ta biz geliştirdik. Birinci başlık iki metre kalınlığındaki duvarı tamamen darmadağın ediyor. İkinci başlık arkasındaki hedefi vuruyor. Artık terör örgütü ve terör örgütleri düşünsün. İşte teknolojiye yapılan yatırımın kıymeti ve değeri budur" dedi.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık ile Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı Eskişehir'deki Hasanbey Lojistik Merkezi'nde düzenlenene 'E1000 Yerli Elektrikli Lokomotif' tanıtım törenine katıldı. bakan Fikri Işık törende yaptığı konuşmada Türkiye lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş.'de (TÜLOMSAŞ) üretilen 'E1000 Yerli Elektrikli Lokomotif' projesinde katkıda bulunanlara teşekkür etti. Haklı bir gururu yaşadıklarını söyleyen Işık, "Siyasi irada olmazsa bu çalışmlar olmuyor" dedi.

BUGÜNKÜ SİYASİ ANLAYIŞ 1961 YILINDA OLSAYDI, DEVRİM OTOMOBİLİ DÜNYA MARKASI OLURDU

Türkiye'nin demiryolu serüveninin Cumhuriyet öncesine, Sultan ikinci Abdülhamit dönemine dayadığını anlatan Fikri Işık, bu serüvenin en önemli kavşaklarından birinin Eskişehir olduğunu söyledi. 1961 yılında Eskişehir'de Devrim otomobilinin yapıldığını ancak bunun ithalat lobisi ve o zamanki siyasi irade tarafından yok edildiğini söyleyen bakan Işık şöyle konuştu:
"Teknolojide iki yolunuz var. Ya tüketen ve ithal eden bir ülke olacaksınız, tüketmek için ithal edeceksiniz. Ya da üreten ve ihraç eden bir ülke olacaksınız. Tercih sizin. Maalesef çok uzun yıllar bu tercihte Türkiye isabetli tercihler yapamadı. 1960 yılında dönemin devlet başkanı Cemal Gürsel'e bir gazeteci soruyor. 'Türkiye araba yapar mı yapamaz mı?'. Cemal Gürsel 'Yapar' diyor. Hemen dönemin mühendisler odası açıklama yapıyor. 'Türkiye araba yapamaz.' Halbuki cemal Gürsel'in ihtiyatlı, Mühendisler Odasının da biz yaparız demesi lazımdı değil mi? Ama Türkiye araba yapar diyen bir ekip var. Kim? Eskişehir'in TÜLOMSAŞ çalışanları ve mühendisleri. 4 ay gibi bir sürede TÜLOMSAŞ 4 tane araba yaptı. Herkes 2 bilir. Aslında 4 tane araba yapıyor. Belki hiç bilinmeyen bir nokta da aynı sürede 10 tane de motor yapıyor TÜLOMSAŞ. Ondan sonra hikayenin devamını hepiniz çok iyi biliyorsunuz. Türk aklı araba mı yaparmış diyen o dönemin ithalat lobisiyle, siyasi iradesi el ele veriyor devrim otomobilini yokluğa mahkum ediyor. Şimdi bugünkü siyasi anlayış, 1961 yılında var olsaydı, bu irade var olsaydı bugün hiç şüphem, tereddüdüm yok ki dünyada bir Türk markası Devrim Otomobili belki dünyada en çok tercih edilen markalardan biri olacaktı. Ama maalesef o dönemin siyasi zihniyeti 'Türk aklı araba yapamaz bahanesinin arkasına sığınıp ithalat lobisiyle el ele vererek Türkiye'de yerli bir markanın oluşmasını engelledi." DHA

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

TÜRKİYE Haberleri