Bu köşenin amacı Samsunda yaşayan insanların başarıya bakış açılarını değiştirmek ve başarı adına Samsunda güzel şeylerin yapıldığını duyurarak moral ve motivasyon sağlamaktır. Bu satırlarda zaman zaman Samsunda başarı adına yapılan önemli adımları ve ilkleri de okuyacaksınız.
Bu haftaki yazımda böyle bir ilk ile sizleri tanıştırmak istiyorum. Naci Murat genç birisi, aynı zamanda oldukça girişimci. Onun yönetimindeki MACNAMAR araştırma ve danışmanlık şirketinin Samsunda bir ilki gerçekleştirerek medya takip sistemi kurduklarını öğrendiğimde bunun Samsun ve Samsun medyası için ne kadar önemli olduğunu düşündüm. İstanbul, Ankara gibi rekabetin daha acımasız olduğu şehirlerde bu sistem yıllardır sanatçı, politikacı ve iş adamları tarafından kullanılmaktaydı. Hatta İstanbul"da ki çok meşhur bir yazar dostum kendisi hakkındaki tüm haberleri araştırması ve istatistiklerini tutması için bu hizmeti veren bir şirketle anlaşmış. Ona neden bunu yaptığını sorduğumda; küçük ve önemsiz gibi görünebilir ama kitapların şimdiki durumunu ve gelecekteki yazacağım kitapların durumunu anlamama ve başarı adına okurlarımın yansıması olan medyanın söylediklerini bilmek ve ona göre adımlar atmam gerekiyor demişti.
Şimdi sen bu kadar anlattın ama medya takip nedir diye soranlar olacaktır.
Medya takip sistemi kişi ya da bir kurum için kendisi hakkında gazete, dergi gibi medya organlarında çıkan haberleri derleme, bunun dökümünü alma, istatistiklerini hazırlama hizmetidir.
Bu hizmet başarıya ilerleyen bir şehirde hizmet etmeye çalışan herkes için önemli bir avantajdır. Peki nasıl?
· Zaman hızla akıp geçiyor. Tüm medyayı takip etmek çok uzun zaman alıyor. Zaman sorunu çözülse bile bu haberlerin doğru okunması yani tarafsız bir gözle okunması ve değerlendirilmesi çok önemli bir hal almaya başlamıştır.
· Medya takip sistemi sayesinde iş dünyasında büyük balığın değil hızlı balığın herkesi yuttuğu bir ortamda rakipleri hakkında en hızlı ve doğru bilgiyi almak hiç kuşkusuz bir firma/kurum için çok önemli bir hal almaya başlamıştır. Medya takibi ile rakiplerin hareketleri izlenip ona uygun çalışma stratejileri belirlenebilir.
· Medya tarafından firmanızın/kurumunuzun ne kadar bilindiğini öğrenmenizi sağlar.
· Firmanızın/kurumunuzun hedef kitlesinin isteklerini, düşüncelerini öğrenmenize katkı sağlar.
Şimdi isterseniz Samsunda mayıs ayı içinde medyada en fazla hangi kurumlar, kişiler yer almış. MACNAMAR"ın yapmış olduğu bu istatistik bilgiden bazı kesitler sunuyorum.
En Fazla Habere Konu Olan Belediyeler Sırasıyla Şöyle: İlkadım Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi, Gazi Belediyesi, Canik Belediyesi, Atakum Belediyesi .
En Fazla Habere Konu Olan Odalar ve Sivil Toplum Kuruluşları Sırasıyla Şöyle: Ticaret ve Sanayi Odası, Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası, Eğitim-Sen, Tabipler Odası, Makine Mühendisler Odası
En Fazla Habere Konu Olan Kamu Kuruluşları Sırasıyla Şöyle: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun Valiliği, İl Tarım Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Çevre ve Orman Müdürlüğü
Samsunun En Medyatik İsimleri İse Sırasıyla Şöyle: Erdoğan Tok (İlkadım Belediye Başkanı), Hasan Basri Güzeloğlu (Samsun Valisi), Süleyman Kaldırım (Gazi Belediye Başkanı), Osman Genç (Canik Belediye Başkanı), Cemal Yılmaz Demir (Ak Parti Samsun Milletvekili), Adem Bektaş (Atakum Belediye Başkanı), Suat Kılıç (Ak Parti Samsun Milletvekili), Adem Arslan (Vezirköprü Kaymakamı), Yusuf Ziya Yılmaz (Büyükşehir Belediye Başkanı), Şükrü Neiş (Bafra Belediye Başkanı)
Sizde Samsunda başarı adına şöyle güzel şeyler oluyor diyorsanız her zaman mail atarak bu güzelliklerden bizleri ve Samsunu haberdar edebilirsiniz. Samsunun en çok ihtiyaç duyduğu moral ve motivasyona katkı sağlayabilirsiniz. Samsunun başarılı olmasının tek yolu, başarılı olacağına inanması ve bu uğurda adım atıldığını görmesidir.